Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Batman: The Animated Series

Startat av holmberg, 29 juli 2005 kl. 22:23:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

PAAATE

That '70s show säsong ett skulle släppas, men blev försenad. Vet inte om den släppts ännu...  ???

En hel del av de boxar som släppts kan man väl tacka TV4 för, om jag inte minns helt fel... Futurama, Alias och That '70s show (släppt?) har ju alla gått på TV4, och i alla fall på två av Futurama-boxarna, så står TV4 med. Vet inte exakt vad de gjort, mer än att de sänt serien, menne...
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Nu ska jag vara lite "elak" och återuppliva detta gamla ämne.  ;D

På Discshop finns nu första boxen (en andra box är på G) och det finns svenskt tal med, men om det är originaldubbning eller omdubbning vet jag tyvärr inte. 

Daniel Hofverberg

Åtminstone Eurotroll vet jag dubbade serien på uppdrag av Warner - och inte för TV specifikt; så rimligen borde det ju vara samma med de avsnitt som Mediadubb gjorde. Alltså borde chansen vara stor att det är samma dubbning som på TV.

moviefan

Finns det någon chans att serien sänds igen på te.x Barnkanalen ? 

Alexander

#19
Kanske, men vet inte om Barnkanalen är den bästa valet för den serien. Cartoon Network låter mer rimligare.

Men TV4 visade serien igen iallafall för några år sedan, ungefär runt 2014-2015 på Lattjo Lajban.  :)
Så allt är möjligt.

Daniel Hofverberg

Såvitt jag vet har väl Barnkanalen knappt sänt någon serie alls från Warner Bros, eller åtminstone inte de senaste fem åren. Så att de skulle köpa in Batman - The Animated Series förefaller högst osannolikt.

Då är det nog betydligt mer sannolikt med antingen Cartoon Network eller Boomerang (som båda två ägs av Time Warner och är alltså systerbolag till Warner Bros.) eller ännu troligare TV4 Komedi - de har ju trots allt sänt ett flertal tecknade serier som Warner distribuerar på senare tid, plus att det ju som sagt inte var så länge sedan som "vanliga" TV4 sände Batman.

Det senaste året har väl TV4 såvitt jag vet tyvärr inte sänt några barnprogram överhuvudtaget, utan det verkar som att de åtminstone just nu flyttat över allt sådant till TV4 Komedi (även om det faktiskt inte är komedier i sig). Huruvida det är permanent eller tillfälligt låter jag vara osagt...

Nu på lördag (4 mars) börjar för övrigt TV4 Komedi att sända The Batman från 2004, så därifrån är ju inte steget så stort till att även sända 1990-talsserien.

Jabberjaw

Jag läste någonstans att någon hade fått fram en mail adress till en s.k Leif på Warner Bros för något år sedan på youtube. Han hade tydligen svarat att man inte såg något tryck från svenska tittare när det gällde försäljning av dom första två boxarna, och därav vågade Warner inte släppa Säsong 3 och Säsong 4 på DVD här i Sverige också.

Vad är chansen att man nu i efterhand flera år senare gör nya tryckningar av dom gamla boxarna samt även släpper Säsong 3 och Säsong 4  :-\ :) Tycker DVD säljer bra jag.. men jag är ju inte insatt i ekonomi kring DVD släpp (produktionskostnader, rättigheter m.m.).


MrClay

Nu är jag lite sen, men hela serien ska komma på blu-ray i år. Hur sannolikt är det att alla avsnitten kommer till Sverige med svenskt tal? Jag tänker att om det är något tillfälle det kan ske är det nu.