Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kommande Disneyfilmer

Startat av moviefan, 19 december 2017 kl. 20:41:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Soscla

Citat från: Richardo skrivet  2 januari 2018 kl. 20:21:48
Du kommer gråta floder om du ser "Passion of Christ". :)

Oj hjälp, ett väldigt hopp mellan Röjar-Ralf och Passion of the Christ tycker jag XD
It's so fluffy I'm gonna die!

moviefan


carlsson

Apropå Röjar-Ralf 2 så medverkar tydligen C-3PO, i alla fall är Anthony Daniels uppskriven på IMDb. Jag noterar att i svensk dubbning har minst två röster förekommit tidigare, men det är kanske av mindre vikt att en sådan röst är samma som i tidigare filmer då det var olika studios som gjorde filmerna och inte en enda röst var samma de två filmerna emellan.

Ja, i den kommande filmen har de ju inslag av Marvel och allt som Disney kan tänkas ha rättigheter till + det de kan köpa licens för att få använda, så det kan verkligen bli en film som korsar många olika franchise och figurer. Ett tag funderade jag på om de kommer få med någon referens till Pokémon Go också, en modern Internetgrej som man kunde tro skulle vara en fluga men tydligen utvecklas vidare i och med den kommande Harry Potter Go.

Disneyfantasten

Personligen är jag inte särskilt förtjust i varken Pokemon eller Harry Potter, så därför kommer jag aldrig att spela något av det i "Go"!

Märkligt nog verkar det inte ha kommit någon officiell trailer till spelfilmen Christopher Robin, trots att den ska komma redan nu i augusti...

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet  2 januari 2018 kl. 20:38:30
Om jag fattat det rätt handlar "Christopher Robin" om när författaren bakom Nalle Puh-böckerna skrev just böckerna. ^^

Du för växlar den med filmen Goodbye Christopher Robin som ju inte är en Disney film.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 14 mars 2018 kl. 23:25:13
Du för växlar den med filmen Goodbye Christopher Robin som ju inte är en Disney film.

Det är lungt, jag har rättat honom att det är filmen från Disney som jag syftar på  :) .

gstone

Jag ser välidgit mycket framemot alla Disneys kommand filmer som Ett Veck i Tiden, Christopher Robin, Superhjätarna 2, Tim Burtons Dumbo, Artimes Fowel,  Lejonkungen remaken och remaken av Aladdin.

Jag tycker att Disney gör både välidigt bra animerade filmer och live acrion filmer. Dom är kungen av Blockbuasters.

Några av Disney filmer tillhör dom filmer som jag mest see fram emot i år.

Det är kul att se att det går så bra för Disney !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Jag ser mest framemot Nötknäpparen.  :D :D

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jabberjaw

Citat från: gstone skrivet 14 mars 2018 kl. 23:45:40
Det är kul att se att det går så bra för Disney !

Att det går bra för Disney är ju bara för folk glömmer bort vad dom faktiskt gör dåligt också. Finns så många serier som vägrat släppa på DVD eller visa igen. Istället köper dom upp rättigheter och låser in i disneyvault föralltid hittils. Och att göra "nya" filmer på gammalt material kräver inte mycket manus  ::) :P Men sålänge det görs en ny gammal-film med lite nya effekter så är ju tittarna sålda hehe

Släpp gamla tecknade serier istället säger jag för tror inte att någon remake på varken Aladdin eller nötknäpparen kan bli bra. Men vi får se  ;)

moviefan

Citat från: Jabberjaw skrivet  5 maj 2018 kl. 13:34:24
Att det går bra för Disney är ju bara för folk glömmer bort vad dom faktiskt gör dåligt också. Finns så många serier som vägrat släppa på DVD eller visa igen. Istället köper dom upp rättigheter och låser in i disneyvault föralltid hittils. Och att göra "nya" filmer på gammalt material kräver inte mycket manus  ::) :P Men sålänge det görs en ny gammal-film med lite nya effekter så är ju tittarna sålda hehe

Släpp gamla tecknade serier istället säger jag för tror inte att någon remake på varken Aladdin eller nötknäpparen kan bli bra. Men vi får se  ;)

Nötknäpparen, tror jag kan bli bra. Den storyn har ju filmatiserats förut. Nu vet inte jag om Disney versionen, kommer att vara lik original storyn. Jag har sett Barbie i Nötknäpparen samt Nötknäpparprinsen. Det finns en annan spelfilm också.  Tänk om Svansjön blev spelfilm.  :D

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 20 december 2017 kl. 10:51:20
Ja, det där med "Skaparna från" ska man inte ta så bokstavligt. Det är bara för att man ska veta att filmen kommer från Disney.

Åh nej, det var illa, det är illa nog att Disney nu spårar ur med massa remakes, men tusen gånger hemskare att de gör de nya remake-filmerna kända!

Fick jag bestämma skulle de nya remake-filmerna aldrig finnas överhuvudtaget!

Jag tycker att Disney ska hålla sig till originella idéer istället!

Den enda remake-filmen som jag kommer gå och se på bio är Dumbo!

Annars gillar jag de tidigare remake-filmerna på 1990-talet, som t ex 101 Dalmatiner, uppföljaren 102 Dalmatiner är också mycket fin  :) .

Richardo

Kommer Disney att skapa dramatiska filmer och inte bara komedier så att säga, i samma stil som Lejonkungen, Tarzan och Skönheten & Odjuret?

Disneyfantasten

#28
Idag sändes det äntligen en första trailer till den kommande spelfilmen Dumbo;
www.youtube.com/watch?v=-QPdRfqTnt4

moviefan

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 juni 2018 kl. 14:50:26
Idag sändes ner änrligen en första trailer till den kommande spelfilmen Dumbo;
www.youtube.com/watch?v=-QPdRfqTnt4

Ska bli intressant att se nya Lejonkungen, när den trailern släpps.