Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Thomas och Vännerna berättare

Startat av gstone, 25 november 2023 kl. 17:02:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vilka berättare har serien Thomas och Vännerna haft på svenska  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 25 november 2023 kl. 17:02:34Vilka berättare har serien Thomas och Vännerna haft på svenska  ?
Håkan Mohede har jag för mig men mer vet jag inte,i alla fall nu

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 25 november 2023 kl. 17:31:15Håkan Mohede har jag för mig men mer vet jag inte,i alla fall nu
Det var ju din favorit Louise Reader som var berättarröst från början i TV4:s dubbning från början av 90-talet.

Sedan har också Claes Ljungmark i senare säsonger.

Beck

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 november 2023 kl. 17:46:43Det var ju din favorit Louise Reader som var berättarröst från början i TV4:s dubbning från början av 90-talet.

Sedan har också Claes Ljungmark i senare säsonger.


Thomas och Vännerna visades på Cartoon Network omkring 1997 och då var det inte dubbat till svenska.
Jag minns att det var engelska och att Ringo Starr (The Beatles trummis!) var berättarröst.

MOA

Citat från: Beck skrivet 25 november 2023 kl. 18:15:59


Thomas och Vännerna visades på Cartoon Network omkring 1997 och då var det inte dubbat till svenska.
Jag minns att det var engelska och att Ringo Starr (The Beatles trummis!) var berättarröst.
Ja han var de på engelska,Female Ringo var en ny titel på Louise Raeder,jag älskar hon ju!