Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dubbning av Disney´s spelfilmer

Startat av moviefan, 13 augusti 2016 kl. 16:34:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Vilka tycker ni har bra/dålig dubbning ?  Vissa dubbades, och vissa inte. Dom som dubbades är ju Narnia filmerna, samt Alice I Underlandet, Berättelsen om Askungen. Det finns ingen dubbning av Förtrollad, En Prinsessas dagbok 1an och 2an. Så är det även med Maleficent. Fick Djungelboken (Spelfilmen) dubbning ?  Hur blir det med kommande Skönheten och odjuret ?

moviefan

Citat från: moviefan skrivet 13 augusti 2016 kl. 16:34:39
Vilka tycker ni har bra/dålig dubbning ?  Vissa dubbades, och vissa inte. Dom som dubbades är ju Narnia filmerna, samt Alice I Underlandet, Berättelsen om Askungen. Det finns ingen dubbning av Förtrollad, En Prinsessas dagbok 1an och 2an. Så är det även med Maleficent. Fick Djungelboken (Spelfilmen) dubbning ?  Hur blir det med kommande Skönheten och odjuret ?


Någon som vet ?

Alexander

Jag tycker att de dubbningarna är väldigt bra, även om jag måste erkänna att jag sällan väljer svenskt tal nuförtiden på spelfilmer vid första visningen. Men vid en andra visning brukar jag ta det så filmen blir iallafall lite annorlunda. :)

Djungelboken fick ingen svensk dubbning, kanske för att Disney sällan vill dubba filmer där åldergränsen är 11 år. Jag har märkt att det är ett mönster, får filmen en 11 års gräns eller högre så brukar de inte dubba den oavsett vad för slags film det är.

Vet fortfarande inte om Skönheten och odjuret kommer dubbas, vi har inte ens fått ett svenskt datum än. Men den kommande Peter och draken Elliott har iallafall fått en svensk dubbning.  :)

Elios

Jag tycker inte dessa filmer ska dubbas. Dem är helt perfekta som dem är.
Citat från: Alexander skrivet 26 september 2016 kl. 17:33:34
Vet fortfarande inte om Skönheten och odjuret kommer dubbas, vi har inte ens fått ett svenskt datum än.

Hoppas verkligen inte att den dubbas för den kommer ju nog bli riktigt bra annars.  ;D

Citat från: Alexander skrivet 26 september 2016 kl. 17:33:34
Men den kommande Peter och draken Elliott har iallafall fått en svensk dubbning.  :)

Jaså? Ska den?  :o

Alexander

Citat från: Elios skrivet 27 september 2016 kl. 10:25:09


Jaså? Ska den?  :o

Jadå,  här är trailern med den svenska dubbningen.  Dessutom står det "svensk tal" på alla bioaffischerna som jag har sett i stan.


https://m.youtube.com/watch?v=1g5B4oL_n9Q

moviefan

#5
Vilka spelfilmer gillar ni ?  Jag gillar Maleficent, En Prinsessas dagbok (första filmen) Narnia 1an samt Whitefang, ettan och 2an. Har ni sett en film som heter Tall Tale ?


Alexander

#6
Citat från: moviefan skrivet 14 februari 2017 kl. 20:55:23
Vilka spelfilmer gillar ni ?  Jag gillar Maleficent, En Prinsessas dagbok (första filmen) Narnia 1an samt Whitefang, ettan och 2an. Har ni sett en film som heter Tall Tale ?

Nej, Tall Tale har jag inte sett. Får kika lite på den kanske.  ;)

Dem spelfilmerna från Disney jag tycker om är bl.a Mary Poppins, Sängknoppar och kvastskaft, White Fang, 20,000 Leagues under the sea, Pollyanna, Babes in Toyland, Old Yeller, Saving Mr.Banks, Askungen(2015) och Djungelboken (2016).  :)

moviefan

Citat från: Alexander skrivet 14 februari 2017 kl. 21:16:35
Nej, Tall Tale har jag inte sett. Får kika lite på den kanske.  ;)

Dem spelfilmerna från Disney jag tycker om är bl.a Mary Poppins, Sängknoppar och kvastskaft, White Fang, 20,000 Leagues under the sea, Pollyanna, Babes in Toyland, Old Yeller, Saving Mr.Banks, Askungen(2015) och Djungelboken (2016).  :)

Whitefang och Askungen 2015, är riktigt bra.