Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney on ice

Startat av TonyTonka, 21 januari 2015 kl. 17:48:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Först av allt vill jag bara säga att jag var väldigt osäker på vad jag skulle lägga den, eftersom att den är ju inte en dubbning av film, men orginalrösterna är ju ändå engelska.

Jag har funderat på en sak, är det ett dubbningsbolag som dubbar replikerna till Disney on Ice, eller är det något annat företag? Jag var nämligen på "Disney on Ice: Magic Ice Festival" för snart två veckor sedan, och jag lade märke till att samtliga av rösterna i "Skönheten och Odjuret" var utbytta. Den enda rösten jag kände igen var Lizette Pålsson som Belle.  Och Ariels röst var både Sissel Kyrkjebö och Myrra Malmberg.  ???

Nu antar jag att Disney on Ice inte alltid använder de officiella rösterna, eller gör dom det? Innebär det i såfall att Sofia Källgren inte längre är Belles röst?   :(

Dessutom märkte jag att de ändrat texterna till bland annat Havet är djupt.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Senast Belle förekom i någon dubbning var väl i Sofia den första, och då var det fortfarande Sofia Källgren. Så jag har svårt att tro att hon skulle vara utbytt.

Jag är ärligt talat inte säker hur det fungerar med Disney On Ice, framförallt då jag aldrig sett någon sådan föreställning, men personligen tror jag inte att något dubbningsbolag skulle vara inblandade för en isshow. Jag misstänker hellre att det är någon arrangör/produktionsbolag som spelar in detta.

Hur är det egentligen med Disney On Ice? Är det alltså inte isdansarna som själva gör rösterna, utan är det inspelat i förväg?

TonyTonka

Jag har flera Disney On Ice-program i min ägo, och i dem nämns en massa Disneyröster under "Voice Talents" så jag tror att det är inspelat i förväg.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elias Prenbo

Jag tror faktiskt att Jan Malmsjö fortfarande spelade Lumiere och Sofia Källgren fortfarande var Belle.


Hursomhelst, igår var jag på Disney On Ice och såg Lejonkungen, Peter Pan, Den Lilla Sjöjungfrun och Frost.


I Frost var det samma röster som i filmen, vilket jag är nöjd över. I Lejonkungen var det samma röster som i filmen (och hos karaktärerna Timon och Pumbaa så var det mixning, så att både Peter Rangmar/Jan Rippe och Anders Öjebo/Bo Maniette som spelade dem). Den Lilla Sjöjungfrun hade Anders Öjebo som Sebastian. Peter Pan hade Myrra Malmberg, Anders Öjebo, Bo Maniette och Hans lindgren, precis som det ska vara, men det roliga är att Hans Lindgren var med trots att han är död nu, det kanske var inspelat sedan länge.


Jag kan prata mer om tidigare föreställningar av Disney On Ice senare.

Disneyfantasten

Jag vet att Peter Pan föreställningen var med både i 2010 och 2016-års föreställningar och att döma av rösterna tror jag definitivt att den spelades in redan inför första gången 1993, att döma av hemsidan!

Snövit-föreställningen som var med i år (2019) var även med 2009 och troligen 2007 och möjligen rentav redan 1998...

Aladdin-föreställningen som var med i år (2019) tror jag var med redan 1996...

Många av de där föreställningarna är förinspelade sedan många år tillbaka och gör ofta comeback då och då och vissa repliker är t.o.m. tagna från filmerna...

gstone

Jag vill se DisneyOnIce in Sverige hur och när kan jag göra det ?

Brukar rösterna stå angivna någonstans ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

står rösterna angivna i programmen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Varför finns de 2 ämnen om samma sak?

gstone

Kommer Disney On Ice gå i Januari på globen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  8 september 2021 kl. 18:17:50
Kommer Disney On Ice gå i Januari på globen ?

Det återstår att se, beror på om smittspringen ökar igen eller inte...

Just nu ser det iallafall ljust ut för de rika områdena i världen med Corona, däremot kan man tyvärr inte säga detsamma om de fattiga områdena i världen...

gstone

GODA NYHETER

Jag och mamma ska se Disney On ice i Januari på Avice Arena !

Jag är super glaad ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :D :D :D :) :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 21 november 2021 kl. 21:16:09
GODA NYHETER

Jag och mamma ska se Disney On ice i Januari på Avice Arena !

Jag är super glaad ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D :D :D :D :) :)

Då lägger jag till det på årets önskelista igen!

Vi får se vem det blir jag går med i år...

TonyTonka

Visserligen kommer Disney on Ice till Sverige nästa år, men jag kommer inte att gå eftersom att de kör samma föreställning nästa år som 2020, fast med annat namn.

Jag kommer antagligen försöka gå på Carl Stanleys standup-show nästa år i stället.  8)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 21 november 2021 kl. 22:35:02
Visserligen kommer Disney on Ice till Sverige nästa år, men jag kommer inte att gå eftersom att de kör samma föreställning nästa år som 2020, fast med annat namn.

Jag kommer antagligen försöka gå på Carl Stanleys standup-show nästa år i stället.  8)

Är du verkligen säker på det? Menar du att det inte är en enda ny grej där!? Det vore ju jättekonstigt isåfall!

Vad är förresten Carl Stanleys standup-show?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 november 2021 kl. 22:51:51
Vad är förresten Carl Stanleys standup-show?
Det är precis som det låter en standup show med Carl Stanley.