Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

sorligt fakta

Startat av gstone, 9 februari 2019 kl. 19:26:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Han som gör den svenska rösten till Pleakly är en nazist och sitter nu på sinnes sjukhuset. Väldigt tråkigt att höra.  Måste varit en av dom värsta saker en dubbare har gjort, Så tror vart är dom fälsta svanska dubbare bra människor och väktiga. Vi har inte så många dubbare som är hemsk människor i sverige. Och många kändisat i hollywood som dubbare är också rätt väktiga. Sen finns det ju alltid folk som Luices C.K. ,
Christian Slater and  James Woods.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Vart har du hört att Christian Slater eller James Woods ska vara nazister?
Det tror jag verkligen inte. Heller inte han den andra du nämner Louices C.K. Skulle vara nazist.  :P

Elios

Citat från: gstone skrivet  9 februari 2019 kl. 19:26:39
Han som gör den svenska rösten till Pleakly är en nazist och sitter nu på sinnes sjukhuset. Väldigt tråkigt att höra.  Måste varit en av dom värsta saker en dubbare har gjort, Så tror vart är dom fälsta svanska dubbare bra människor och väktiga. Vi har inte så många dubbare som är hemsk människor i sverige. Och många kändisat i hollywood som dubbare är också rätt väktiga. Sen finns det ju alltid folk som Luices C.K. ,
Christian Slater and  James Woods.

Hur menar du här!?

Adam

Citat från: Elios skrivet  5 december 2021 kl. 03:45:13
Hur menar du här!?

Jonas Inde (Pleakley i Lilo & Stitch) dömdes till fängelse under 2017 efter att däribland ha mordhotat tre journalister från Aftonbladet, fast detta blev bara 4 månaders.
...och ja, han har också erkänt att han sympatiserat med NMR.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Elios

Citat från: Adam skrivet  5 december 2021 kl. 10:36:03
Jonas Inde (Pleakley i Lilo & Stitch) dömdes till fängelse under 2017 efter att däribland ha mordhotat tre journalister från Aftonbladet, fast detta blev bara 4 månaders.
...och ja, han har också erkänt att han sympatiserat med NMR.

Jo tack det visste jag inte heller men jag undrade mest över James Woods och Christian Slater!  ???

jimstrom

Det finns två sidor av varje mynt, och internet är ofta väldigt snabba att dömma personer för att dom har en avvikande åsikt, jag har inga problem att skilja på konst och person, och jag har också märkt att högljudda röster på internet ofta förespråkar att alla ska vara sig själva och göra som dom vill, bara för att i nästa fall korsfästa dom som har en avvikande åsikt.

Jag dömer personer efter deras handlingar och inte deras åsikter. Vem vet Arne Weize kanske var ett as när han inte var i bild, John Lennon som förespråkade fred och kärlek på jorden slog Yoko Ono och var otrogen mot henne, Donald Trump som ofta avbildas som allt som är fel med den vite mannen har kanske en kärleksfull och mjuk sida när kameran inte är på honom?

Även Disney själv har ofta påpekats för sin anti-semitism. Jag känner inte dessa personer och har ingen aning om hur dom är som människor, men jag väljer ändå att fördjupa mig i deras konst.

Slutord: Ta inte allt internet säger om en person som fakta, utan låt deras handlingar svara för vem personen egentligen är.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Adam

Citat från: jimstrom skrivet  5 december 2021 kl. 15:07:30
Det finns två sidor av varje mynt, och internet är ofta väldigt snabba att dömma personer för att dom har en avvikande åsikt, jag har inga problem att skilja på konst och person, och jag har också märkt att högljudda röster på internet ofta förespråkar att alla ska vara sig själva och göra som dom vill, bara för att i nästa fall korsfästa dom som har en avvikande åsikt.

Jag dömer personer efter deras handlingar och inte deras åsikter.

Slutord: Ta inte allt internet säger om en person som fakta, utan låt deras handlingar svara för vem personen egentligen är.

Absolut, precis vad jag tycker och känner också. 👍
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Will Siv

Citat från: jimstrom skrivet  5 december 2021 kl. 15:07:30

Slutord: Ta inte allt internet säger om en person som fakta, utan låt deras handlingar svara för vem personen egentligen är.
Är det inte det du gör just nu?