Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Det hemlighetsfulla huset (The Magician's House) 1999

Startat av Jabberjaw, 18 juni 2023 kl. 23:48:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Är det någon som vet om den här tv-serien gick med Svensk dubbning någon gång under dess sändningar i Svensk television. Den sändes när jag var mindre på sommarlovsmorgon. Minns inte exakt under vilket programblock. Men runt 2001 gick den på SVT, senare runt 2006, 2010 och 2011, 2016 på Barnkanalen. Och när Mirror Mirror (Spegel, Spegel) sändes på Barnkanalen, så var den ju dubbad. Så kanske även den här var? :)


The Magician's House
is a quartet of children's fantasy books by William Corlett. Two mini-series were produced in 1999 for British television, which were directed by Paul Lynch. The series featured Jennifer Saunders and Stephen Fry voicing some of the animal characters.


Daniel Hofverberg

#1
Jag har ett vagt minne av att Det hemlighetsfulla huset sändes i textad originalversion - men det var ju inte direkt igår, och minnet är inte alltid så tillförlitligt, så det är mycket möjligt att jag minns fel...

Om ingen annan kommer ihåg med säkerhet, så kan jag kolla upp saken via Kungliga Biblioteket - men det måste i så fall vänta till i augusti, då Campusbiblioteket i Skellefteå har stängt under sommaren. :(