Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Olika DVD/Bluray utgåvor

Startat av moviefan, 12 april 2017 kl. 18:07:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Det finns en tråd om Disneys utgåvor. Men i denna tråd kan man diskutera andra filmer också. Vilka dvd utgåvor tycker ni har bäst bild/ljud kvalite ? Och vilka utgåvor bör man undvika ?  Jag har en mycket bra utgåva på dvd av Twister. Det fanns en äldre utgåva av den också, där det stod på svenska på omslaget. (Filmens titel och efter det av regissören till Speed osv) Vet ej om den utgåvan hade några bra bonusmaterial. Jag har den med bonusmaterial. Jag har också import utgåvan av Bicentennial Man. Filmen har svensk text. men det har funnits en svensk utgåva av den. Då den heter 200 års mannen. Hade den utgåvan bra bild/ljud ?  Vet ni skillnaden på dvd utgåvorna av Rädda Willy

Jag har bra utgåvor av

A Beautiful Mind
Titanic
Gladiator
Inception
Edward Scissorhand
Kalle och Chokladfabriken (2disc)
Jumanji
mfl
   

moviefan


moviefan

Vore kul om fler äldre titlar släpptes på bluray.  ;)  

moviefan

På senaste bluray utgåvan av The Rock, så står det på baksidan av fodralet, att kommentatorspåret ska vara med. Men jag hittar inte det tyvärr.  :(