Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Bugg?

Startat av Jonas9881, 21 februari 2024 kl. 15:14:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Varför går det inte att filtrera eller söka i ord i "Denna tavla/ämne"?

Har testat helt vanliga ord men verkar inte funka.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

MOA

Citat från: Jonas9881 skrivet 21 februari 2024 kl. 15:14:51Varför går det inte att filtrera eller söka i ord i "Denna tavla/ämne"?

Har testat helt vanliga ord men verkar inte funka.
Finns det ens något om Arabien här? Jag har nog skrivits i flera 100 ämnen nu

Jonas9881

Citat från: MOA skrivet 21 februari 2024 kl. 15:22:15Finns det ens något om Arabien här? Jag har nog skrivits i flera 100 ämnen nu
Inte i detta ämne men jag sökte i andra ämnen på sidan. Som detta: https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=11989.msg185341#msg185341

Men som du ser så funkar inte sökfunktionen något vidare.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Lennartsson

Hur kan den här tråden ha två titlar? När jag flickar på A Buggs life kommer jag hit men tråden heter Bugg?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jonas9881

Citat från: Lennartsson skrivet 21 februari 2024 kl. 15:54:30Hur kan den här tråden ha två titlar? När jag flickar på A Buggs life kommer jag hit men tråden heter Bugg?
Var hittar du tråden "A Buggs life"?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Lennartsson

Citat från: Jonas9881 skrivet 21 februari 2024 kl. 15:58:35Var hittar du tråden "A Buggs life"?
Screenshot_Chrome.jpg Både  "A Buggs life" och "Bugg?" leder till samma tråd alltså den här

Jonas9881

Citat från: Lennartsson skrivet 21 februari 2024 kl. 16:02:24Screenshot_Chrome.jpg Både  "A Buggs life" och "Bugg?" leder till samma tråd alltså den här
Det är ju samma tråd. Om du ser vad Gstone har skrivit så är det till denna tråd. Men förstår inte varför titeln säger att tråden heter "A Buggs life".
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Goliat

Citat från: Jonas9881 skrivet 21 februari 2024 kl. 16:28:47Det är ju samma tråd. Om du ser vad Gstone har skrivit så är det till denna tråd. Men förstår inte varför titeln säger att tråden heter "A Buggs life".
Dyslexi, den har inte korrigerats bara

Daniel Hofverberg

Citat från: Lennartsson skrivet 21 februari 2024 kl. 16:02:24Screenshot_Chrome.jpg Både  "A Buggs life" och "Bugg?" leder till samma tråd alltså den här
Det beror på att det som visas i den listan är respektive inläggs rubrik; vilket inte nödvändigtvis behöver ha samma rubrik som hela tråden. När man skriver ett svar kan man själv ändra ämnet till vad som helst, som ofta inte visas; men den där översikten är ett undantag till regeln.

Citat från: Jonas9881 skrivet 21 februari 2024 kl. 15:14:51Varför går det inte att filtrera eller söka i ord i "Denna tavla/ämne"?

Har testat helt vanliga ord men verkar inte funka.
Det finns ganska mycket inställningsmöjligheter för sökfunktionen i forumprogramvaran SMF, så det är möjligt att jag ställt in något fel eller att det finns begränsningar där.

Jag ska undersöka saken, och se vilka möjligheter som finns; och prova och se vilka inställningar som ger bäst resultat. :)