Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Diagnoser

Startat av gstone, 6 september 2018 kl. 00:17:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag är nyfiken. Är det någon mer på det här forumet än jag som är autiske ?  Jag tror Disneyfansaten sa att hen är der. Någon mer ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

jimstrom

Är inte autistisk men har diagnosen Aspergers Syndrom (Autism Spektrum Störnings Syndrom)
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

TonyTonka

Jag har ADHD och lätt aspergers syndrom (och tourettes), vet inte om jag räknas som autstisk, dock. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TecknatÄlskare


moviefan

Jag har atypisk autism samt Dissosiativ Identitetsstörning 

Erika


Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet  6 september 2018 kl. 19:43:03
Jag är också autistisk.

Det var mer än jag visste, då är vi tre (bekräftade) autister här på forumet!  :)

PS till gstone; jag är en kille på 22 år!

Adam

Jag skulle nog inte säga att jag har autism, men jag har däremot Aspergers syndrom, som ingår i autismspektrumstörning.
Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Elios

#8
Jag tror jag har en del av allt men mest har jag visa ticks ofta. Så jag kan räknas in på att ha diagnoser men det är väldigt blandat.

Oscar Isaksson

#9
Jag har själv diagnosen autism också! :)
Vad glad jag blir att ni tar upp det och att så många här är villiga att dela med sig av att de har någon typ av funktionsvariation!  ;D

gstone

Autism är inte en sjukdom och är helt annorlunda från att var utvecklingsstörd.

Att vara Autistiskeär inte att ha en utvecklingsstörning.

Folk med autisim har inte nedsatt intelligente.  Det är en myt och om du hört det så är  det en lögn,

faktiskt är många människor med autisim ganska smarta.

förutom dom också har en utvecklingsstörning vilket man ha med.

Men jag skulle tror maoriten ab autiska människor inte har en utvecklingsstörning.

Om ni gillar rikigt bra literatur,

Så kan kag högt recommendra Den besynnerliga händelsen med hunden om natten av britten Mark Haddon. Som handlar om en person med autism. Det gjord också en radio teater ab boken för sverige Radio.

Men tyvärr tror jag det  i dags
lägget inte finns något sätta lysnna på den alls. Om
ni känner till honom så spelade Adam Pålsson huvudrollen som var på radion igår och partade.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Du startade ju ett ämne om Autism förra året

Lilla My

Bara för att folk säger emot dig betyder de inte att vi attackerar autism eller säger emot dig bara för att du råkar vara autistisk.

TrondM

Det virker som at du ikke liker at folk har fordommer mot autisme. Kanskje du bør bruke denne følelsen til å lære. De siste 500 eller så meldingene du har skrevet de siste par ukene bærer preg av at du har utstrakte fordommer mot det aller meste. Om du synes det er galt med fordommer mot personer med autisme, så må du akseptere at også fordommene du har mot andre er gale, og begynne å jobbe med å endre holdningene dine.

Daniel Hofverberg

Jag har nu slagit ihop båda trådarna om autism.

Citat från: TrondM skrivet 29 juli 2019 kl. 20:05:06
Det virker som at du ikke liker at folk har fordommer mot autisme. Kanskje du bør bruke denne følelsen til å lære. De siste 500 eller så meldingene du har skrevet de siste par ukene bærer preg av at du har utstrakte fordommer mot det aller meste. Om du synes det er galt med fordommer mot personer med autisme, så må du akseptere at også fordommene du har mot andre er gale, og begynne å jobbe med å endre holdningene dine.
Instämmer fullständigt. :)