Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hannah Barbera 2

Startat av TonyTonka, 4 mars 2009 kl. 20:09:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vilka gör rösterna i följande serier?


Pixie och Dixie
Wally Gator
Pebbles & BamBam
Tom & Jerry
Augie Doggie och Doggie Daddy
Scooby Doo Show
Duck Dodgers
Droopy, Mästerdektektiven
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Av Scooby-Doo Show finns mer än en dubbning. Den enda som är på hela serien som helhet är Media Dubbs dubbning (eller Mediadubb Internationals), som visats på TV3. Den har samma röster som Scooby-Doo - Var är du?, d.v.s:
Scooby-Doo - Steve Kratz
Shaggy - Peter Harryson
Daphne - Malin Berghagen
Velma - Annica Smedius
Fred - Mattias Knave
Övriga röster - Peter Sjöquist, m.fl.

Ledmotivet sjungs av en kör, som jag misstänker är alla skådespelarna i serien.

Därutöver har ett antal avsnitt dubbats av Sun Studio, som visats på Cartoon Network parallellt med Mediadubbs version. Såvitt jag kan minnas hade den serien samma röster som Sun Studios Köpenhamns-baserade dubbningar av Scooby-Doo-filmerna, så det var alltså:
Scooby-Doo - Stefan Frelander
Shaggy - Thomas Engelbrektson
Daphne - Lena Ericsson
Velma - Gizela Rasch
Fred - Stefan Frelander
m.fl.

Även där tror jag att skådespelarna sjunger ledmotivet.

De övriga serierna vet jag tyvärr ingenting om.

Elios

Vad var Wally Gator för något?

Oskar

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 mars 2009 kl. 09:27:09
Av Scooby-Doo Show finns mer än en dubbning. Den enda som är på hela serien som helhet är Media Dubbs dubbning (eller Mediadubb Internationals), som visats på TV3. Den har samma röster som Scooby-Doo - Var är du?, d.v.s:
Scooby-Doo - Steve Kratz
Shaggy - Peter Harryson
Daphne - Malin Berghagen
Velma - Annica Smedius
Fred - Mattias Knave
Övriga röster - Peter Sjöquist, m.fl.

Ledmotivet sjungs av en kör, som jag misstänker är alla skådespelarna i serien.

Därutöver har ett antal avsnitt dubbats av Sun Studio, som visats på Cartoon Network parallellt med Mediadubbs version. Såvitt jag kan minnas hade den serien samma röster som Sun Studios Köpenhamns-baserade dubbningar av Scooby-Doo-filmerna, så det var alltså:
Scooby-Doo - Stefan Frelander
Shaggy - Thomas Engelbrektson
Daphne - Lena Ericsson
Velma - Gizela Rasch
Fred - Stefan Frelander
m.fl.

Även där tror jag att skådespelarna sjunger ledmotivet.

De övriga serierna vet jag tyvärr ingenting om.
jag tror att är eurotroll som Scooby Doo show på cartoon Network. Många tror att är media dubb version som använder på cartoon Network i själv verket är eurotroll. Jag har hört Mikael roupé intervju visa hela/halv serie som Sun studio har uppdraget Sun studio fick dela upp dubbning en del dubbar på eurotroll.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 30 maj 2021 kl. 19:49:39
jag tror att är eurotroll som Scooby Doo show på cartoon Network. Många tror att är media dubb version som använder på cartoon Network i själv verket är eurotroll. Jag har hört Mikael roupé intervju visa hela/halv serie som Sun studio har uppdraget Sun studio fick dela upp dubbning en del dubbar på eurotroll.
Men är det inte och Scooby-Doo och Scrappy-Doo som de delade upp?

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 maj 2021 kl. 19:52:46
Men är det inte och Scooby-Doo och Scrappy-Doo som de delade upp?
eurotroll dubbar åt Sun studio också. Eurotroll dubbar också Scooby Doo och scrappy Doo också.
Eurotroll dubbar också halv Scooby Doo show. Jag har hört Mikael roupé intervju att Sun studio fick delar upp dubbning hälften dubbar på eurotroll.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 30 maj 2021 kl. 20:02:06
eurotroll dubbar åt Sun studio också. Eurotroll dubbar också Scooby Doo och scrappy Doo också.
Eurotroll dubbar också halv Scooby Doo show. Jag har hört Mikael roupé intervju att Sun studio fick delar upp dubbning hälften dubbar på eurotroll.
Men Mikael sa väl inte att det var the Scooby Doo Show...

Oskar

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 maj 2021 kl. 20:07:08
Men Mikael sa väl inte att det var the Scooby Doo Show...
han sa att Sun studio delar upp dubbning hälften dubbar på eurotroll.

Steffan Rudvall

Citat från: Oskar skrivet 30 maj 2021 kl. 20:14:16
han sa att Sun studio delar upp dubbning hälften dubbar på eurotroll.
Han brukar säga att Sun Studio delade upp det de inte hann med men han säger inte att det är hälften eller specifika serier...