Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Röster till diverse karaktärer i Disneys filmer och tv-serier

Startat av TonyTonka, 16 juli 2016 kl. 19:53:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 16 december 2018 kl. 18:10:30
Jag gillar  Pocahontas 2 och Atlantis 2. Men Ringarn i Notre Dame 2 är dålig. Dålig animation, tråkig handligen och en dålig skurk. Sångerna är usal förutom en. Det enda bra med den var att alla röster från ettan återvänd.

Hur i hela fridens namn kan du tycka om Pocahontas 2 och Atlantis 2!!!???  :o (enligt mig är det de två absolut sämsta uppföljarna som Disney någonsin har gjort)

Jag avskyr Pocahontas 2! Det är den näst sämsta av alla Disney-uppföljarna! Bara Atlantis 2 är sämre!

Pocahontas 2 är dålig då animationen och handlingen är väldigt dålig! Jag tycker inte om de nya karaktärerna eller sångerna! Dessutom så parar jag ihop Pocahontas och John Smith! Att de gjorde detta beror förstås på att Pocahontas i verkligheten blev gift med en man vid namn John, men jag tycker ändå att det är totalonödigt! Budskapet är en skam jämfört med första filmen! Det är BARA första filmen som är bra!
(det enda jag kan ge credit för är att de svenska rösterna fått återkomma)

Att Atlantis 2 är den absolut sämsta och onödigaste av alla uppföljarna, jag tycker att det hade räckt med EN film! Animationen är så dålig och jag gillar inte de nya karaktärerna!
(Atlantis hör inte till mina favoriter bland Disneyfilmerna och är heller inte den populäraste Disneyfilmerna och den kom ut från den period som många anser vara en av Disneys mörkaste tider! Budskapet, handlingen, animationen och miljön är inget man förväntar sig i en Disneyfilm, men överlag är det ändå en hyfsad film och ganska godtagbar också och de svenska rösterna är också bra och det är positivt att de återkommit i uppföljaren)

Att jag inte gillar Ringaren i Notre Dame 2 beror på att animationen är väldigt dålig, handlingen stämmer inte överens med första filmen, sångerna är inte särskilt bra och t.o.m. skurken Saroush är en stor besvikelse... Utan tvekan den sämsta skurk någonsin inom Disney! Men det finns bra saker med filmen också! Jag gillar karaktären Madeleine och hon är en perfekt matchning till Quasimodo!
(de svenska rösterna är dock bra och rösterna från originalfilmen kommer tillbaka i denna film, vilket är ett plus)

Micke och Molle 2 gillar jag inte för att handlingen inte alls stämmer överens med första filmen! (vilket är synd då jag alltid älskat första filmen) Det enda positiva med uppföljaren är animationen!
(dock är de svenska rösterna godkända)

Tarzan 2 gillar jag inte för att jag gillar inte alls de nya karaktärerna! Dessutom tycker jag att Tantor är gnällig som barn, men han är rolig som vuxen!
(det enda jag kan ge credit för är animationen och de svenska rösterna)

Varken jag eller storebrorsan gillar dessa uppföljare!

Men som sagt, Pocahontas 2 och Atlantis 2 är de enda som jag tycker genuint illa om!

Alexander

Citat från: gstone skrivet 16 december 2018 kl. 14:55:48
Vems röst gör Lena-Pia Bernhardsson i Micke och Molle ?

Lena-Pia Bernhardsson gör Änkan Tweed i Micke och Molle 2.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 17 december 2018 kl. 10:45:52
Lena-Pia Bernhardsson gör Änkan Tweed i Micke och Molle 2.  :)

Är du säker? Jag trodde att det var Iwa Boman (Hjärter Dam i Alice i Underlandet) som gjorde Änkan...

Vem gör då Iwa Boman i filmen...?

Och vem gör Tjifen? Är det Hans Wahlgren eller Bengt Järnblad?

Att Amos Slade görs av Gustav Levin är det ingen tvekan om!  ;) (och jag tror att det bör ha varit en av hans tidigaste dubbningsroller)

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 december 2018 kl. 10:58:52
Är du säker? Jag trodde att det var Iwa Boman (Hjärter Dam i Alice i Underlandet) som gjorde Änkan...

Vem gör då Iwa Boman i filmen...?

Och vem gör Tjifen? Är det Hans Wahlgren eller Bengt Järnblad?

Att Amos Slade görs av Gustav Levin är det ingen tvekan om!  ;) (och jag tror att det bör ha varit en av hans tidigaste dubbningsroller)

Helt säker.
Eftersom Micke och Molle 2 har kommit upp ganska ofta här när det gäller rösterna, så skickade jag iväg ett mejl förra veckan till Disney Character Voices International om det.

Och hos dem står det Lena-Pia Bernhardsson som änkan Tweed.  :)

Iwa Boman gör katten Selma, Dixies väninna.

Det stämmer att Gustav Levin gör Amor Slade, och det är Bengt Järnblad som gör Tjifen.

:)

gstone

Citat från: Alexander skrivet 17 december 2018 kl. 11:36:12
Helt säker.
Eftersom Micke och Molle 2 har kommit upp ganska ofta här när det gäller rösterna, så skickade jag iväg ett mejl förra veckan till Disney Character Voices International om det.

Och hos dem står det Lena-Pia Bernhardsson som änkan Tweed.  :)

Iwa Boman gör katten Selma, Dixies väninna.

Det stämmer att Gustav Levin gör Amor Slade, och det är Bengt Järnblad som gör Tjifen.

:)

Jag tycker Lena-Pia Bernhardsson och Iwa Boman är väldigt bra dubbar. Och jag har även sett Lena-Pia Bernhardsson  på secen och hon var jätte som teaterskådspelare med.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 17 december 2018 kl. 11:36:12
Helt säker.
Eftersom Micke och Molle 2 har kommit upp ganska ofta här när det gäller rösterna, så skickade jag iväg ett mejl förra veckan till Disney Character Voices International om det.

Och hos dem står det Lena-Pia Bernhardsson som änkan Tweed.  :)

Iwa Boman gör katten Selma, Dixies väninna.

Det stämmer att Gustav Levin gör Amor Slade, och det är Bengt Järnblad som gör Tjifen.

:)

Så, vem spelar Hans Wahlgren i filmen?

I vilket fall, tack vare Erik Dahlberg vet jag nu att Kalle Moraeus dubbar gamen Dizzie (gamen med svart peruk för ögonen) i Djungelboken 2, dessutom så har jag sedan länge vetat att Buzzie (den nästan skalliga gamen) i samma film görs av Hasse "Kvinnaböske" Andersson, så då antar jag att Ulf Källvik gör de två andra!  ;) (som heter Flaps och Ziggy)
(dessutom vet jag redan att Källvik gör Elefanterna i samma film)

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 december 2018 kl. 17:59:50
Så, vem spelar Hans Wahlgren i filmen?

I vilket fall, tack vare Erik Dahlberg vet jag nu att Kalle Moraeus dubbar gamen Dizzie (gamen med svart peruk för ögonen) i Djungelboken 2, dessutom så har jag sedan länge vetat att Buzzie (den nästan skalliga gamen) i samma film görs av Hasse "Kvinnaböske" Andersson, så då antar jag att Ulf Källvik gör de två andra!  ;) (som heter Flaps och Ziggy)
(dessutom vet jag redan att Källvik gör Elefanterna i samma film)

Hans Wahlgren spelar Johnny och Felix, fast endast när det är dialog.
(Deras engelska namn: Waylon och Floyd)

Vid sång tar Tomas Tivermark över som rösten till dem.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vem gör rösten till Mussen i fällan i Bernard och Bennica i Australien.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 12 januari 2019 kl. 22:15:28
Vem gör rösten till Mussen i fällan i Bernard och Bennica i Australien.

Det är Andreas Nilsson, som i samma film också gör insekten Francois och flera andra insekter... (detta är förresten första gången som han medverkade i en Disneyklassiker)

Citat från: gstone skrivet 11 januari 2019 kl. 17:20:48
Vem gör fågelmamman i Alice i Underlandet ?

Jag har ingen aning, rösten lät bekant, men jag kan inte placera den...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 januari 2019 kl. 22:19:40
Det är Andreas Nilsson, som i samma film också gör insekten Francois och flera andra insekter... (detta är förresten första gången som han medverkade i en Disneyklassiker)

Jag har ingen aning, rösten lät bekant, men jag kan inte placera den...

När var första gången ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 12 januari 2019 kl. 22:38:32
När var första gången ?

Bernard och Bianca i Australien som dubbades 1991 var den första Disneyklassikern där Andreas Nilsson medverkade, senare var han också med i 1997-års omdubbning av Oliver och Gänget, 1998-års omdubbning av Alice i Underlandet, 1998-års omdubbning av Taran och Den Magiska Kitteln, Mulan 1998 och Lilo och Stitch 2002!  ;)

gstone

Vilka är rösterna till Kankse,Felony och Litte Debbie i Ralf Krashar Internet ?

Kankse är Jaaaaas Hjälpreda och Felony och Litte Debbie är dom två Kvinliga racarna i Slghuter Race som inte är Shank.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.