Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Rock & Rule

Startat av TealEri, 19 april 2016 kl. 19:00:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TealEri

Jag skulle vilja ta upp denna tecknade film som kom ut 1983 och desvärre aldrig blivit dubbad internationellt. Någon mer som har sett den?

Filmen utspelar sig efter tredje världskriget då människosläktet har dött ut och istället utvecklades gatudjur (hundar, katter och råttor, etc.) till mutanter med mänskliga egenskaper och lever precis som människorna gjort. Superrockaren Mok Swagger, som gått i pension, letar efter en speciell sångröst utav onda avsikter, för att framkalla en demon från en annan dimension och sedan härska över världen. Det är då huvudkaraktärerna kommer in i bilden. Omar, Angel, Dizzy och Stretch, som går efter bandnamet The Drats, ska repa inför kvällens show, dessvärre hade klubb-ägaren Mylar så dålig smak att han slog av strömmen medans Omar och hans gäng uppträdde. Det är då Angel börjar sjunga samtidigt som Mok fortsätter sitt sökande och märker av vibrationerna från sångrösten som skulle hjälpa honom i hans onda syfte. Så han kidnappar Angel, då Omar, Dizzy och Stretch bestämmer sig på att förfölja dom och få tillbaka henne in i deras band.

Jag upptäckte denna filmen under min sista årskurs på gymnasiet och blev gripen av storyn av denna film, eftersom jag ibland kan vara lite inför gammalmodiga animeringar, samt musik och även antropomorfiska djur så som dessa mutanter. Mitt önskemål är att denna film en vacker dag blir dubbad till olika språk världen runt inkl. svenska. Och om det verkligen händer så hoppas jag på följande cast:

Omar - Linus Wahlgren
Angel - Pernilla Wahlgren
Mok - Rikard Wolff
Dizzy - Peter Sjöquist
Stretch - Dick Eriksson
Mylar - Ulf Källvik
Toad - Steve Kratz
Cinderella - Marie Serneholt

Vad tycker ni?