Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Räknare för nerladdningar

Startat av Anders M Olsson, 6 maj 2023 kl. 07:59:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Ska det inte finnas en räknare som visar antalet nerladdningar av bifogade zip-filer? Som här t.ex.
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?msg=157157

Det står bara ordet "nedladdat". Därefter borde det väl stå t.ex. "10 gånger", annars är själva ordet meningslöst.

För bilder står det ju t.ex. "visad 10 gånger", och jag vill minnas att det fungerade på samma sätt för både bilder och zip-filer tidigare.

Daniel Hofverberg

Jag har faktiskt inte reflekterat över det förut, men det har du förstås rätt i - utan att specificera antalet blir ju ordet "nedladdat" meningslöst. Undrar hur det har kunnat bli så...?

Jag ska se om det är något jag kan påverka, exempelvis i mallfilerna för temat eller i inställningarna. Det kan också tänkas vara något problem med språkpaketet, i och med att det delvis har automatiskt anpassats till den nya versionen av SMF.

Annars får jag kontakta utvecklingsteamet bakom forumprogramvaran SMF, och höra hur det förhåller sig med detta. :)

Daniel Hofverberg

Det var faktiskt språkpaketet som var felaktigt, då det i det svenska språkpaketet saknades en viktig del av strängen. Svårt att säga om det är mitt fel, någon annans fel eller ett resultat av den automatiska konverteringen; men nu ska det i alla fall vara löst och ditt exempel visar rätt nu. :)

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 maj 2023 kl. 08:38:55Det var faktiskt språkpaketet som var felaktigt, då det i det svenska språkpaketet saknades en viktig del av strängen. Svårt att säga om det är mitt fel, någon annans fel eller ett resultat av den automatiska konverteringen; men nu ska det i alla fall vara löst och ditt exempel visar rätt nu. :)
Tack, det var snabb service! :)