Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Mad Jack The Pirate

Startat av Cadpig, 4 juli 2006 kl. 16:13:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Cadpig

Vilka gör rösterna i Mad Jack The Pirate?

Daniel Hofverberg

#1
Den serien har jag aldrig ens hört talats om... Var visas den? Distributionsbolag, filmbolag? Vet du något om dubbningsbolag?

Då det enligt IMDB är en relativt ny serie kan jag förmodligen få fram credits - men då måste jag ha någonting mer att gå på än bara en titel...

Cadpig

Jag tror inte dubbningsbolag eller annan info om det svenska utges med avsnitten.
Några röster jag känner igen, men inte kan namnen på är: Han som gör Eek the cat's röst och han som gör Jokerns röst. Tyvärr vet jag inget mer. Den gick på barntrean senast 2003 och på Foxkids för något år sedan.

Cadpig

Verkar som Saban Entertainment hade ett finger med i spelet.

Daniel Hofverberg

Okej, jag har skickat mail till marknadschefen på Jetix (f.d. Fox Kids), så får vi se vad hon svarar. Hon har hjälpt mig förut med creditlistor, så förhoppningsvis kan hon få fram något även den här gången.

Men har den gått på TV3 och Fox Kids, så låter det väl som att det är ganska troligt att det är SDI Media som dubbat den - men KM Studio eller Pangstudios är heller inte omöjligt...

Cadpig

Ärligt talat så har den verkligen inte den där typiska km-känslan över sig.

Erika

Citat från: Cadpig skrivet  7 juli 2006 kl. 14:33:09
Ärligt talat så har den verkligen inte den där typiska km-känslan över sig.

Jag håller med, jag tror det är SDI Media eller Eurotroll som har dubbat Mad Jack the Pirate.

Cadpig

Ah, men du har i alla fall sett det. Vad tycker du om serien?

Daniel Hofverberg

Jag har nu fått bekräftat av marknadschefen på Jetix att serien är dubbad av SDI Media (f.d. Mediadubb), men hon hade tyvärr inga credits.

Jag ska kontakta SDI Media, och försöka få tag på en rollista. Men jag vet inte hur mycket folk som finns där under sommaren, så jag vet inte om det går att få tag i något innan hösten. Men jag ska göra ett försök.  :)

Erika

Citat från: Cadpig skrivet  7 juli 2006 kl. 16:45:13
Ah, men du har i alla fall sett det. Vad tycker du om serien?

Sådär, men det finns två avsnitt som jag verkligen gillade.  ;D

Ett handlade om hur Mad Jack hade nyst på en fransk fjolla som i sin tur krävde att Mad Jack skulle be om ursäkt annars skulle Mad Jack möta sitt öde (jag tror det var något sådant), i slutändan visade det sig att den franska fjollan hade glömt säga "prosit", varvid stridsyxan lades ner eftersom den franska fjollan skämdes så över att han hade glömt säga prosit.

Det andra avsnittet handlade om Mad Jack var tvungen att updatera sitt "körkort".   

Cadpig

Ja, körkortet rockar. Den franska fjollan har jag bara sett 1 gång i livet. Alla avsnitt utom sex-sju stycken har jag inspelade.
Men min favorit är helt klart när Mad Jacks styrman, råttan Snuk, tar med honom till Skalle Skunks nöjesfält där robotskunken Skalle löper amok.
Det märks att skaparna hellre ville göra en vuxenserie då stora delar av dialogen är kopierade rakt av från Blackadder/Svarte Orm och/eller inspirerade av de utsökta, långa, sarkastiska monologerna som verkligen går över huvudet på ungarna. Jag älskar verkligen serien. Men killen som gör Mad Jacks röst tror jag aldrig jag hört någon annanstans.

GaBBe

Citat från: Cadpig skrivet  5 juli 2006 kl. 23:05:33
Jag tror inte dubbningsbolag eller annan info om det svenska utges med avsnitten.
Några röster jag känner igen, men inte kan namnen på är: Han som gör Eek the cat's röst och han som gör Jokerns röst. Tyvärr vet jag inget mer. Den gick på barntrean senast 2003 och på Foxkids för något år sedan.
Hasse Jonsson gör Eek och Per Sandborgh gör Jokern.

Daniel Hofverberg

Jag har mailat till en (förhoppningsvis) lämplig person på SDI Media, men än så länge har jag inte fått något svar. Kanske är vederbörande på semester...?

Jag meddelar er när jag får veta något.

Cadpig

Man tackar! Ok, då gör Hasse Jonsson Snuk och Per Sandborgh diverse biroller.

Cadpig