Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Svenska röster som brukar dubba en Engelsk röst

Startat av Skokaka, 20 februari 2022 kl. 22:51:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 17 april 2023 kl. 00:05:03Jag har kommit på mer exempel:

Rafael Edholm är bra på att dubba Antonio Banderas

Hasse Jonsson är bra på att dubba Alec Baldwin

Jakob Stadell är bra på att dubba David Cross

Claudia Galli är bra på att dubba Isla Fisher

Sussie Eriksson är bra på att dubba Amy Sedaris

Jesper Adefelt är bra på att dubba Ryan Reynolds

Pernilla Wahlgren är bra på att dubba Anne Hathaway

Stephan Karlsén är bra på att dubba Patrick Stewart

Lawrence Mackrory är bra på att dubba Jack Black

Lawrence Mackrory som Jack Black visste jag, han gjorde det i Kung Fu Panda och Super Mario Bros Filmen.

Men de andra har jag glömt vilka det gäller...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 april 2023 kl. 18:18:47Lawrence Mackrory som Jack Black visste jag, han gjorde det i Kung Fu Panda och Super Mario Bros Filmen.

Men de andra har jag glömt vilka det gäller...
Rafael Edholm som Antonio Banderas: Mästerkatten i stövlar från Shrek uppföljarna och hans egna filmer och Piraten Burgar skägg från SvampBob Fyrkant: Äventyr på torra land

Hasse Jonsson som Alec Baldwin: Titelkaraktären från Baby-bossen och Dennis från SvampBob Fyrkant - Filmen

Jakob Stadell som David Cross: Tranan från Kung Fu Panda och Ian Hawke från Alvin och gänget

Claudia Galli som Isla Fisher: Professor Mary Lou Leraux från Horton och Bönan från Rango

Sussie Eriksson som Amy Sedaris: Lollo Listig från Lilla kycklingen och Tina från Baby-bossen 2: Familjeföretaget

Jesper Adefelt som Ryan Reynolds: Grabb från Croodarna och titelkaraktären från Turbo

Pernilla Wahlgren som Anne Hathaway: Jewel från Rio och Rödluvan från Sanningen om Rödluvan

Stephan Karlsén som Patrick Stewart: Kung Geggbot V från Jimmy Neutron: Underbarnet och Ariscratle från Ice Age 4: Jorden skakar loss

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 20 februari 2022 kl. 22:51:25Jag vet inte om det redan finns en tråd om det här, men jag tänkte lägga till några dubbare som brukar göra röster till karaktärer som har en viss Engelsk röst. Här ska jag berätta exemplar:

Fredrik Hiller - Patrick Warburton
I Trubbel i sagoland dubbade Adam Fietz honom ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 17 juni 2023 kl. 16:15:54I Trubbel i sagoland dubbade Adam Fietz honom ;)
Men han har väl dock inte dubbat Patrick Warburton andra gånger?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 17 juni 2023 kl. 18:05:03Tror inte det.
Som sagt, poängen med tråden var om vilka som brukar dubba de Engelska rösterna, dock. ;)

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 17 juni 2023 kl. 18:10:24Som sagt, poängen med tråden var om vilka som brukar dubba de Engelska rösterna, dock. ;)
Fast det var ju konstigt at det inte var Hiller den gången.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Skokaka skrivet 17 juni 2023 kl. 18:10:24Som sagt, poängen med tråden var om vilka som brukar dubba de Engelska rösterna, dock. ;)
Jag håler på att se filmen just nu så jag kom attt tänka på det.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: gstone skrivet 17 juni 2023 kl. 18:13:01Fast det var ju konstigt at det inte var Hiller den gången.
Tja, ibland så kan det vara som så att han är upptagen med en annan roll. Det kanske var så också på den tiden, förmodligen...