Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Alla religösa Disney-karaktärer

Startat av Richardo, 28 juli 2018 kl. 06:53:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Richardo

Vissa Disney-karaktärer är öppet religösa i sina filmer.

Pocahontas i filmen Pocahontas har en religös tro som urbefolkningen av amerika tror på.

Alla i filmen Robin Hood, med få undantag, är troende på den kristna guden.

Alla i filmen Ringaren i Notre Dame, med få undantag, är troende på den kristna guden.

Alla i filmen Herkules, med få undantag, är troende i den grekiska mytologin.

Alla i filmen Mulan, med få undantag, är troende i Kinas religösa tro.

Lilo i filmen Lilo & Stitch är troende på den religion som förekommer vid medelhavet, alltså voodoo.

Känner nu till några andra som är religösa?

Alexander

Prinsessan Snövit ber innan hon ska gå och lägga sig under första natten hos dvärgarna.  :)

Richardo

Det finns många karaktärer som har kristna bröllop och viger sig i en kyrka, men som annars inte visar tecken på religion.

Räknas de karaktärerna som kristna, såsom i Wreck it ralph, Tangled och många fler. :-\

Räknas Japetto i Pinocchio som kristen när han sjunger sången

Jag kan tillägga att alla i kortfilmen Musses Julsaga är kristna, med få undantag, då Ebenezer är i en kristen gravgård och firar jul.

Disneyfantasten

Citat från: Richardo skrivet 28 juli 2018 kl. 15:22:42
Det finns många karaktärer som har kristna bröllop och viger sig i en kyrka, men som annars inte visar tecken på religion.

Räknas de karaktärerna som kristna, såsom i Wreck it ralph, Tangled och många fler. :-\

Räknas Japetto i Pinocchio som kristen när han sjunger sången

Jag kan tillägga att alla i kortfilmen Musses Julsaga är kristna, med få undantag, då Ebenezer är i en kristen gravgård och firar jul.

Förlåt om jag agerar som språkpolis nu, men han heter faktiskt Geppetto och inte Japetto!  :)