Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Peter Schildt som Glasögonsmurfen?

Startat av TonyTonka, 24 juni 2011 kl. 23:04:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vilket år dubbades smurfarna-dubbningen  med Peter Schildt som Glasögonsmurfen?, och vad var det för dubbning egentligen? läste rösterna på creditlistorna till bl.a Nu Smurfar vi igen.

i den dubbningen medverkade också Börje Ahlstedt (Gammelsmurfen) och Svante Thuresson (Gargamel)



finns det något klipp på Peter Schildts insats förresten?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Dubbningen du syftar på är Doreen Dennings, Karsten Wedels och Mari-Anne Barrefelts dubbning av biofilmerna Nu smurfar vi igen, Smurferna och den fiffige trollkarlen och Det våras för Smurfan samt VHS-filmen På äventyr med Smurferna. Alla dessa dubbades 1982 - 1984 hos Europafilm.

De tre biofilmerna bestod av avsnitt av TV-serien Smurfarna som klippts ihop till en långfilm. De släpptes på VHS 1984 tillsammans med direkt-till-VHS-filmen På äventyr med Smurferna, som bestod av fyra avsnitt av serien utan någon ihopklippning (samma avsnitt som också funnits med i de tre biofilmerna).

Elios

Jag gillar verkligen Peter Schildt som glasögonsmurfen. Där är han riktigt grym.
Men iom att den VHS:en är från ända tillbaka till 1984 alltså På äventyr med Smurferna så antar jag att den filmen är rätt så svår att få tag på.
För dem videorna från 80-talet är väl svåra att få tag på i dagens läge, 40 är senare!?