Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

The New Scooby and Scrappy Doo Show

Startat av Daniel Hofverberg, 17 mars 2011 kl. 03:06:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Jag hade nästan glömt bort den här serien, när jag av en slump hittade åt två gamla VHS-band som jag spelat in med The New Scooby and Scrappy Doo Show från 1983. Serien visades tydligen 1995 på TV3, men jag minns inte om det gick någon reprisomgång eller inte. Någon annan som kommer ihåg den serien?

På mina band fanns i alla fall 11 av de 13 avsnitten av serien, men märkligt nog saknades de två sista avsnitten. Det innebär:

Where's Scooby Doo?, Part 1 / Where's Scooby-Doo?, Part 2
Wedding Bell Boos!, Part 1 / Wedding Bell Boos!, Part 2


Är det någon som minns om de avsnitten överhuvudtaget visades i Sverige? Personligen har jag inget spontant minne av de två (fyra) avsnitten, men det är ju möjligt att jag kan tänkas ha missat de avsnitten fastän jag var ganska manisk med Scooby-Doo på den tiden. Det låter ju minst sagt ologiskt om TV3 skulle ha hoppat över två ynka avsnitt av de 13 som producerades.

Om de verkligen visades, är det någon som råkar ha de avsnitten inspelade i svenskdubbad form? Jag skulle gärna vilja få serien komplett med svensk dubb, precis som de andra serierna med Scooby-Doo.

Såvitt jag kommer ihåg är det väl bara TV3 som visat just den här serien, och jag kan inte minnas att den skulle ha gått på Cartoon Network. Därför borde det bara finnas en enda svensk dubbning av serien gjord av Mediadubb International, men någon annan får gärna rätta mig om jag har fel.

Daniel Hofverberg

Jag har hittat åt de två återstående avsnitten av serien, så tydligen visades de på TV3 trots allt. Därför har den frågan fått sitt svar, men jag behåller tråden öppen ifall någon vill diskutera något om serien.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 mars 2011 kl. 22:22:01
Jag har hittat åt de två återstående avsnitten av serien, så tydligen visades de på TV3 trots allt. Därför har den frågan fått sitt svar, men jag behåller tråden öppen ifall någon vill diskutera något om serien.


jag bara undrade: om någon vill diskutera något om denna serien, varför skulle man då inte kunna skriva i tråden "Scooby-Doo" (den längsta tråden om scooby doo som är c.a 10-14 sidor lång) ?

Bara en fundering.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Visserligen kan man det, men eftersom den tråden börjar bli ohanterbart lång så känns det mer praktiskt att diskutera specifika serier i varsin tråd och hålla sig till mer allmänna diskussioner i den tråden (såsom exempelvis röster och liknande); vilket är anledningen till att jag inte slagit ihop den relativt nystartade tråden om Scooby-Doo - Var är du? med den superlånga tråden.

Elios

Åh denna var jätte bra. Fina minnen här också. Har ju ett exemplar kom jag på här nu att jag har ett vhs exemplar här hemma där även Staffan Hallerstam spelar Scrappy Doo. Är ju då också Steve Kratz som Scooby Doo och då Mats Qvistrom som Shaggy.
Det var i dem jag för första gången kom att tänka på att det var Staffan Hallerstam som spelade Scrappy i dem filmerna.

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  2 juli 2022 kl. 18:18:40
Åh denna var jätte bra. Fina minnen här också. Har ju ett exemplar kom jag på här nu att jag har ett vhs exemplar här hemma där även Staffan Hallerstam spelar Scrappy Doo. Är ju då också Steve Kratz som Scooby Doo och då Mats Qvistrom som Shaggy.
Det var i dem jag för första gången kom att tänka på att det var Staffan Hallerstam som spelade Scrappy i dem filmerna.
Om Mats Qvistrom spelar Shaggy kan man nog vara ganska säker på att egentligen är Håkan Mohede som Scrappy och Kenneth Milldoff som Scooby.