Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Boomerang - Ny Nostalgikanal!

Startat av Lemanic, 24 maj 2008 kl. 17:15:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lemanic

Cartoon Network har lanserat sin kanal, eller snarare nostalgichock, Boomerang, där man kan se all "Cartoon Network Ol'skool", som finns på en annan topic, här i Sverige.

Gillar eller inte gillar?

Daniel Hofverberg

Det verkar onekligen ganska intressant. Bara synd att varken Cartoon Network eller den nya kanalen finns med i digitala marknätet...

Erika

Den kanalen skulle jag vilja ha, men ... :(

Vad är det för tv-serier som visas på Boomerang?

Lemanic

Citat från: Erika skrivet 25 maj 2008 kl. 11:51:01
Den kanalen skulle jag vilja ha, men ... :(

Vad är det för tv-serier som visas på Boomerang?

Tja, Det finns Huckleberry Hound, Top Cat(Min favorit!), Droopy Detektiv(verkar som att Tommy Nilsson varit med även här), Tom & Jerry etc.

Smaskens, eftersom att nostalgivärde är värt mer än t.ex sex och våld. IAF efter fenomenet "Alvin".

_Alexander_

Endast Canal Digital?
Kollade på min Viasat-box men hittade inget tyvärr. :(

TopCat är ju GULD!


_Alexander_

Aww, det ska alltid vara någonting som lockar hos både Viasat och Canal Digital. -__-

Får hoppas kanalen hittar sig till Viasats utbud nån gång.  :)

Lemanic

Jag bara längtar tills Yogi's Treasure Hunt och SWAT Kats kommer upp, för då blir det andra bullar i min tillvaro.

Erika

Citat från: Lemanic skrivet 16 juni 2008 kl. 01:54:23
Jag bara längtar tills Yogi's Treasure Hunt och SWAT Kats kommer upp, för då blir det andra bullar i min tillvaro.

Är det på gång att de ska visas på Boomerang eller är det din önskan?

Jag önskar de kunde ge ut lite fler äldre animerade tv-serier på dvd här i Sverige, jag skulle inte tacka nej till "Greve Duckula", "De mystiska guldstäderna" eller någon annan klassiker på dvd.  :D

Daniel Hofverberg

Jag skulle också gärna se fler DVD-boxar med äldre svenskdubbade tecknade serier i Sverige. Men risken finns väl att det trots allt inte finns så stor efterfrågan på sånt, så att det kanske inte skulle vara lönsamt för distributörerna. Men jag tycker det vore värt ett försök i alla fall.

Tyvärr finns det ju i stort sett inga hela säsongsboxar med dubbade tecknade serier i Sverige; vare sig gamla eller nya. De fåtal som finns kan väl i stort sett räknas på ena handens fingrar...

ddubbning

Jag håller med om att Boomerang borde komma till Viasats utbud. Jag anser även att Viasat borde visa 24-timmar-om-dygnet versionen av Cartoon Network (och motsvarande version av TCM) istället för att de som nu får dela på en kanalplats.

Dubbade tecknade serier på DVD är onekligen ganska sällsynt, vilket är synd.

Lemanic

Det har blivit tillökning i Boomerang, nämligen Hong Kong Phooey!
Vad vet man om honom?

Erika

Citat från: Lemanic skrivet  3 juli 2008 kl. 22:38:26
Det har blivit tillökning i Boomerang, nämligen Hong Kong Phooey!
Vad vet man om honom?

Åh, det var länge sedan som jag såg den tv-serien! Jag minns att signaturmelodin var härlig.

Förresten... Någon som vet vart det finns en komplett tv-tablå för Boomerang? Jag vill veta vad de visar. 

Daniel Hofverberg

Hong Kong Phooey kommer jag ihåg från gamla goda Cartoon Network, och jag tycks minnas att det var en riktigt trevlig serie. Visas den i dubbad form på Boomerang? Jag vill nämligen minnas att den bara visades i otextad originalversion på den tiden när den gick på Cartoon Network, då det var innan den helskandinaviska versionen av kanalen började sändas (på den tiden när bara en del program var dubbade).

Lemanic

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 juli 2008 kl. 05:43:53
Hong Kong Phooey kommer jag ihåg från gamla goda Cartoon Network, och jag tycks minnas att det var en riktigt trevlig serie. Visas den i dubbad form på Boomerang? Jag vill nämligen minnas att den bara visades i otextad originalversion på den tiden när den gick på Cartoon Network, då det var innan den helskandinaviska versionen av kanalen började sändas (på den tiden när bara en del program var dubbade).


Den visas dubbad i Boomerang och t.o.m signaturmelodin är dubbad. Vet inte varför, men det låter dåligt, riktigt dåligt, jämfört med orginalet.