Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Trassel - TV-serien

Startat av Disneyfantasten, 29 september 2017 kl. 16:00:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 augusti 2018 kl. 21:55:32
I dagens avsnitt ("Pascal's Story") var det Dominique Pålsson Wiklund som spelade Rapunzel, precis som hon gjort den senaste tiden.

Okej, så detta är alltså fortsättningen på första säsongen?

Vi får se hur det blir med andra säsongen...

Jag hoppas verkligen att Molly repriserar sin roll i "Ralf röjer på internet", som lär få en avsevärt större budget...

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 augusti 2018 kl. 20:05:01
Okej, så detta är alltså fortsättningen på första säsongen?

Vi får se hur det blir med andra säsongen...
Det som sändes igår var avsnitt 12 enligt amerikansk visningsordning och avsnitt 14 enligt produktionsordning, så det är fortfarande ett antal avsnitt kvar av den första säsongen (som består av 22 avsnitt).

I veckans avsnitt Pascal's Story medverkade för övrigt även Rapunzel som barn (i tillbakablickar). Jag är inte hundra, men tror att hon spelades av Ester Lejdemyr - hon är i alla fall den enda av de crediterade skådespelarna som är i rätt ålder.

Disneyfantasten

Så, här är ett klipp på YouTube, där jag skulle tro att det är Dominique Pålsson Wiklund som gör Rapunzels röst (det låter iallafall inte som Molly Sandén);
www.youtube.com/watch?v=KB7WB0SepZA

Då jag redan kommenterat hennes insats tidigare i denna tråd så ber jag er att läsa dem så att det inte blir för tjatigt!  :)

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 augusti 2018 kl. 17:07:46
Så, här är ett klipp på YouTube, där jag skulle tro att det är Dominique Pålsson Wiklund som gör Rapunzels röst (det låter iallafall inte som Molly Sandén);
www.youtube.com/watch?v=KB7WB0SepZA

Då jag redan kommenterat hennes insats tidigare i denna tråd så ber jag er att läsa dem så att det inte blir för tjatigt!  :)

Jo, det är Dominique det.  :)

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 20 augusti 2018 kl. 18:13:27
Jo, det är Dominique det.  :)

Vad tycker du om hennes insats personligen? Vad tycker du om Mollys insats?  :)

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 augusti 2018 kl. 18:47:38
Vad tycker du om hennes insats personligen? Vad tycker du om Mollys insats?  :)

Båda är väldigt bra, gillar mest Molly dock. Tycker Molly gör sina insatser lite mer livligare än Dominique. Men Dominiques röst passar utmärkt som ett andra handsval till Rapunzel.  :)

Daniel Hofverberg

Jag känner likadant. Molly är snäppet vassare som Rapunzel, men Dominique är absolut en fullgod ersättning och duger gott och väl.

Daniel Hofverberg

Idag sände Disney Channel avsnitt 15 enligt produktionsordning (13 enligt amerikansk visningsordning), "Big Brothers of Corona", och även i det avsnittet var det Dominique Pålsson Wiklund som spelade Rapunzel.

Daniel Hofverberg

Idag sändes "The Wrath of Ruthless Ruth" (avsnitt 17 enligt produktionsordning), och även här var det Dominique Pålsson Wiklund som spelade huvudrollen.

Det är ju på intet sätt säkert, men vid det här laget börjar man ju kanske misstänka att Dominique fortsätter i rollen den här säsongen ut...

Alexander

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2018 kl. 14:52:39
Idag sändes "The Wrath of Ruthless Ruth" (avsnitt 17 enligt produktionsordning), och även här var det Dominique Pålsson Wiklund som spelade huvudrollen.

Det är ju på intet sätt säkert, men vid det här laget börjar man ju kanske misstänka att Dominique fortsätter i rollen den här säsongen ut...

Skulle misstänka det själv också,  men vi får se.
Isåfall blir det till säsong 2 vi får vänta och se om det blir någon förändring.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet  1 september 2018 kl. 15:17:40
Skulle misstänka det själv också,  men vi får se.
Isåfall blir det till säsong 2 vi får vänta och se om det blir någon förändring.

Ja, det är ett bra tag kvar till säsong 2...

Men då Molly som sagt är mer lik Mandy Moore så borde hon nog fortfarande vara godkänd av Disney för rollen, därmed borde man nog vara rätt säker på att hon byttes ut för att hon hade förhinder...

Daniel Hofverberg

Jag tror inte heller det finns någon risk att Molly inte längre skulle vara godkänd - dessutom tror jag knappast att Disney gör nya granskningar mitt under en pågående säsong. Utan antingen har Molly haft förhinder, varit sjuk eller så har hon helt enkelt inte tid längre.

Dessbättre är ju dock Dominique en fullgod ersättare som Rapunzel, och även om hon inte riktigt kommer upp i Mollys nivå, så är det inte alls långt efter och hon är en utmärkt skådespelerska.

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 september 2018 kl. 18:41:17
Jag tror inte heller det finns någon risk att Molly inte längre skulle vara godkänd - dessutom tror jag knappast att Disney gör nya granskningar mitt under en pågående säsong. Utan antingen har Molly haft förhinder, varit sjuk eller så har hon helt enkelt inte tid längre.

Dessbättre är ju dock Dominique en fullgod ersättare som Rapunzel, och även om hon inte riktigt kommer upp i Mollys nivå, så är det inte alls långt efter och hon är en utmärkt skådespelerska.

För mig är Molly överlägset bäst i rollen och den enda helt naturliga rösten, och man hör klar skillnad mellan bådas röster, och även om Dominique är långt ifrån hennes nivå så antar jag att hon var den bästa ersättaren som gick att hitta och hon är överlag acceptabel och inte speciellt störande iallafall!

Då är det betydligt värre med Eugene, där Jonas som sagt är allt annat än lyckad, även om det inte är något fel på hans skådespelartalanger, han är inte alls särskilt lik originalrösten och bibehåller inte heller rätt röstkaraktär, dessutom är han inte heller alls det minsta lik Måns Zelmerlöw, trots att de var honom som han skulle ersätta! Jag kan förstå att han blev utbytt för att han hade förhinder, men det borde ändå gå att hitta en mer värdig ersättare som låter likadan!

Som sagt är dock Dominique godkänd som Rapunzel, men betydligt bättre som Mary Katherine i Epic Skogens Hemliga Rike:)

Disneyfantasten

Jag förstår inte varför inte Trassel Innan För Evigt och Trassel Drottning För En Dag vill visa sig i affärerna, trots att jag letat i flera möjliga affärer i Malmö, det ska ju inte vara så svårt att hitta den... (det är dock möjligt att den var tillfälligt slut i affärerna just när jag letade, men hur ofta brukar handeln beställa titlar?)

Elios

Är denna bra jämfört med filmen?