Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Barbie & The Rockstars

Startat av gorehound, 1 juni 2013 kl. 13:39:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gorehound

TREFA Videos release av Barbie & The Rockstars från 80-talet. Något pinsam upload, men vad gör man inte för att bjussa på doser av barndom? ;) Någon vänlig själ som kan identifiera rösterna?


http://www.youtube.com/watch?v=PVnd1_ZlWV8


Christer

Personen som introducerar programmet är den okända rösten från "KMs" dubbning av He-Man, men står inte med på dubbningshemsidan. Grrr.


juku

Agneta myrberg har väl inte varit med i sådär jättemkt dubbar?

Daniel Hofverberg

#5
Citat från: juku skrivet  3 juni 2013 kl. 08:37:22
Agneta myrberg har väl inte varit med i sådär jättemkt dubbar?
Nej, knappt någonting såvitt jag kunnat hitta åt. Förutom den här dubben hittar jag ingenting i vare sig Svenska röster och credits här på sajten eller Svensk Mediedatabas.

Men rimligtvis borde hon ju ha varit med även i andra KM Studio-dubbningar gjorda under samma tidsperiod, även om hon knappast varit någon ofta anlitad skådis.

Personligen vet jag ärligt talat inte ens vem hon är, då namnet inte alls låter bekant för mig. Har ni någon koll på det?

Citat från: Christer skrivet  1 juni 2013 kl. 18:55:33
Personen som introducerar programmet är den okända rösten från "KMs" dubbning av He-Man, men står inte med på dubbningshemsidan. Grrr.
Creditlistan här på sajten tror jag att Erika bidrog med, då jag aldrig ens sett den här dubbningen av filmen (bara den lektordubbade omdubbningen från Pickwick/Kanal 10). Så skyll på henne; inte jag...  ;)

Christer

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juni 2013 kl. 08:46:33
Creditlistan här på sajten tror jag att Erika bidrog med, då jag aldrig ens sett den här dubbningen av filmen (bara den lektordubbade omdubbningen från Pickwick/Kanal 10). Så skyll på henne; inte jag...  ;)

Personen ifråga medverkar inte i dubben, bara i påannonseringen, så Erika klarar sig den här gången.

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juni 2013 kl. 08:46:33
Creditlistan här på sajten tror jag att Erika bidrog med, då jag aldrig ens sett den här dubbningen av filmen (bara den lektordubbade omdubbningen från Pickwick/Kanal 10). Så skyll på henne; inte jag...  ;)

Och jag är också oskyldig, det är inte jag som har bidragit med creditlistan. ;)

Daniel Hofverberg

Verkligen? Vem var det då...? Jag har svårt att tro att creditlistan magiskt skulle ha dykt upp på min hårddisk utan vidare...  ::)

TonyTonka

Var det inte Mysan som bidrog med creditslistan i tråden Önska Creditslistor?  ???

Vet iaf, att hon bidragit med någon lista med Barbie.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gorehound

Citat från: TonyTonka skrivet  3 juni 2013 kl. 21:18:30
Var det inte Mysan som bidrog med creditslistan i tråden Önska Creditslistor?  ???

Vet iaf, att hon bidragit med någon lista med Barbie.
det stämmer :) jag har även uppföljaren Barbie and The Sensations: Rockin' Back to Earth med svensk dubbning, den kommer jag lägga upp på Youtube så småningom.

Mysan

Citat från: TonyTonka skrivet  3 juni 2013 kl. 21:18:30
Var det inte Mysan som bidrog med creditslistan i tråden Önska Creditslistor?  ???

Vet iaf, att hon bidragit med någon lista med Barbie.


Det var jag. I filmen listas de personer som dubbar, och Christel Körner, Agneta Myrberg och Monica Forsberg verkar vara de enda kvinnorna. Känner inte till Agneta Myrberg, men kan med lätthet identifiera både Monica Forsberg och Christel Körner, så därför blev det uteslutnings metod

Elios

I mitt 6000:e inlägg här på forumet så undrar jag lite om denna film, om den fortfarande är poppis och om någon har den eller kan läggas ut på archive.org 

TonyTonka

Citat från: Elios skrivet 21 augusti 2022 kl. 00:49:43I mitt 6000:e inlägg här på forumet så undrar jag lite om denna film, om den fortfarande är poppis och om någon har den eller kan läggas ut på archive.org
Finns på youtube:


https://youtu.be/PVnd1_ZlWV8
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D