Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Identifiering av röster i Snow Buddies

Startat av Daniel Hofverberg, 10 februari 2009 kl. 15:18:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Jag håller på att försöka identifiera fler röster i Disneys DVD-aktuella Snow Buddies - Valpgänget i Alaska, då den officiella creditlistan är väldigt bristfällig och bara innehåller några få rollfigurer och resten under "Övriga röster".

Dock har jag gått bet på tre halvstora roller - fransmannen Jean-George, hunden Bernie samt Adams mamma (vars namn jag inte lyckades uppfatta). Dessa röster låter väldigt bekanta, men just nu lyckas jag inte att placera dem (trots att jag verkligen borde det...). Kan någon hjälpa till med dessa?

Då filmen inte släpps förrän i morgon, så räknar jag med att inte många har sett filmen. Därför bifogar jag röstprover på dessa tre röster. Jag uppskattar era svar på vilka skådisar dessa röster tillhör.

Listan på vilka skådespelare som medverkar i filmen finns här:
http://www.dubbningshemsidan.se/credits/snowbuddies/

Jag förmodar att listan ska vara komplett, så att det inte medverkar någon som inte står med i någon form.

ddubbning

#1
Jean-George röst låter bekant men jag kan inte riktigt placera den.

Bernie tycker jag låter en del som Stephan Karlsén, men jag kan inte säga det med 100 % säkerhet.

Inte heller Adams mammas röst kan jag säga med 100 % säkerhet, men det låter som Myrra Malmberg.


TonyTonka

Fransmannen låter som Ole Ornered


i Övrigt håller jag med ddubbning
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Tack för hjälpen. Jag blev lurad av den franska brytningen, men nu när du säger det, så håller jag med att Jean-George måste vara Ole Ornered.

Min första tanke med Adams mamma var också Myrra Malmberg, men jag tyckte inte riktigt att det lät som hennes röst. Men hon verkar vara det mest realistiska alternativet av de som står med på creditlistan i alla fall. De flesta andra kvinnliga skådisar kan man ju utesluta - Annica Smedius, Ewa Fröling, Mikaela Tidermark och Amanda Jennefors kan man utesluta direkt, så då återstår ju bara Myrra Malmberg och Jennie Jahns.

Ärligt talat är jag inte helt säker på hur Stephan Karlséns riktiga röst låter, så där vågar jag inte uttala mig.

ddubbning

#4
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 februari 2009 kl. 03:17:40
Tack för hjälpen. Jag blev lurad av den franska brytningen, men nu när du säger det, så håller jag med att Jean-George måste vara Ole Ornered.

Min första tanke med Adams mamma var också Myrra Malmberg, men jag tyckte inte riktigt att det lät som hennes röst. Men hon verkar vara det mest realistiska alternativet av de som står med på creditlistan i alla fall. De flesta andra kvinnliga skådisar kan man ju utesluta - Annica Smedius, Ewa Fröling, Mikaela Tidermark och Amanda Jennefors kan man utesluta direkt, så då återstår ju bara Myrra Malmberg och Jennie Jahns.

Ärligt talat är jag inte helt säker på hur Stephan Karlséns riktiga röst låter, så där vågar jag inte uttala mig.


Jag tycker tvärtemot att det låter en del som Myrra Malmberg, men jag är som sagt inte säker.

Jag är inte heller säker på hur Stephan Karléns riktiga röst låter, men tyckte att rösten i ljudfilen påminde lite om hur Stephan Karlsén låter då han gör Svarte Petters röst.

Daniel Hofverberg

Jag har nu snabbkollat på ett par tecknade kortfilmer där Stephan Karlsén spelar Svarte Petter, och jag håller med att det låter som Bernie. De flesta andra skådisar på creditlistan bör man kunna utesluta, så jag tror att jag sätter ut Stephan Karlsén som Bernie tills vidare.

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Japp, i samband med att jag skrev recensionen uppdaterade jag med de jag lyckats att identifiera, plus de som ni tipsat om i den här tråden.

Micke

george ska tydligen vara Claes Malmberg om jag har hittat rätt.Svårt att höra detta men men..

Micke

Ted: Daniel Wahlgren
Thunder Jack: Gunnar Ernblad
George: Claes Malmberg
Rupert: Magnum Coltrane Price
Barb: Kayode Shekoni
Amelia: Gladys Del Pilar
Ernie: Guy De La Berg
Dr. Brooks: Adam Fietz


Micke

HAHAHAHAHAHA...
Va ju helt el film som jag hitta..Sorry för det...

Daniel Hofverberg

Jag tänkte väl att det där inte verkade rimligt... Om jag inte minns helt fel, så var väl det där Snow Dogs (och inte Snow Buddies)...?

Micke


Elios

Hur många av dessa Buddies filmer finns det egentligen och är det påväg några nya?

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 26 juni 2021 kl. 12:31:01
Hur många av dessa Buddies filmer finns det egentligen och är det påväg några nya?
12år...