Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tankar från en småstadstågsstation

Startat av Bib, 18 juni 2023 kl. 22:41:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bib

Jag satt och väntade på mitt tåg och då åkte det förbi ett gäng godståg det slog mig att godstågen verkade vara väldigt gamla jämfört med passagerartågen. Inga moderna passagerartåg går ju på fossila bränslen heller men jag antar att godståg gör det. Vet någon varför godstog får vara äldre och gå på fossila bränslen men inte vanliga passagerar tåg? 

Steffan Rudvall

Citat från: Bib skrivet 18 juni 2023 kl. 22:41:27Jag satt och väntade på mitt tåg och då åkte det förbi ett gäng godståg det slog mig att godstågen verkade vara väldigt gamla jämfört med passagerartågen. Inga moderna passagerartåg går ju på fossila bränslen heller men jag antar att godståg gör det. Vet någon varför godstog får vara äldre och gå på fossila bränslen men inte vanliga passagerar tåg?
Det beror väl på att gods inte behöver komfortabilitet så de behöver inte utvecklas på samma sätt som tåg med passagerare.