Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vem är bäst som Obelix?

Startat av Elios, 11 juni 2011 kl. 22:10:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Obelix?

Jan Koldenius
Börje Ahlstedt
Ulf Larsson
Håkan Serner
Allan Svensson
Kenneth Milldoff
Andreas Rothlin Svensson

Elios

Ja själv tycker jag Ulf Larsson var allra bäst som Obelix och det är svårt att verkligen slå honom  tycker jag.
Dem filmerna som Ulf Larsson var med i Asterix och bautastensmällen, Asterix och britterna och Asterix och vikingarna, Allan Svensson spelade Obelix i alla otecknade filmerna som Asterix & Obelix möter Caesar, Asterix & Obelix - Uppdrag Kleopatra och Asterix på Olympiaden, Håkan Serner spelade Obelix i dem två första Asterix filmerna som var Asterix och hans tappra galler och Asterix och Kleopatra, Börje Ahlstedt spelade Obelix i Asterix 12 stordåd, Jan Koldenius gjorde rösten till Obelix i Asterix - Gallernas hjälte och Kenneth Milldoff gjorde rösten till Obelix i Asterix i Amerika.

Anders

Ulf får min röst också. Synd bara att vi aldrig mer får höra honom som Obelix.  :'(
R.I.P.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Cadpig

Ulf Larsson, han medverkade i de bästa Asterix-dubbarna.

Elias Prenbo

På första plats kommer Ulf Larsson, som gjort den mest naturliga tolkningen för karaktären och han har också varit med i ett antal Asterix-filmer (ja eller åtminstone tre).

Som god tvåa kommer Börje Ahlstedt, som medverkade i Asterix 12 Stordåd, som jag såg jättemycket när jag var liten.

jimstrom

Jag röstar för Håkan Serner då jag är uppväxt med honom, jag tycker också den rösten passar Obelix bäst om man kollar till utseende.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elias Prenbo

Ja, Håkan Serner är inte heller så tokig i rollen, han har också lyckats gestalta en bra Obelix.  :)

Elios

Håkan Serner vet jag inte så mycket om mer än att han varit Obelix i denna film.
Tycker dock han gör den jävligt bra faktiskt.  ;D ;D

Erika

Bra att du bumpade denna tråd, vi har ju faktiskt fått en ny Obelix och därför finns han nu också med i omröstningen. :)