Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Disney spelfilmer (Live Action)

Startat av moviefan, 10 mars 2017 kl. 16:09:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Idag sändes en ny trailer till den kommande spelfilmen Dumbo;
www.youtube.com/watch?v=0gjZwaFzYs8

Jag hade visst fel om Timothy Mus också, det verkar som att även han kommer att vara med i den nya spelfilmen...

disney_tjejen871220

Jag ser mest fram emot filmernan Alladin och Lejonkungen (filmen Aladdin kommer i Maj nästa år (2019) :-)

Daniel Hofverberg

Citat från: swedishdisneylady19871220 skrivet 15 november 2018 kl. 13:50:06
Jag ser mest fram emot filmernan Alladin och Lejonkungen (filmen Aladdin kommer i Maj nästa år (2019) :-)
Välkommen hit, swedishdisneylady19871220. :)

Men du får gärna välja ett annat användarnamn, som antingen är kortare eller innehåller bindestreck/underscore eller något annat - jag ser att designen på forumet saboteras (åtminstone för mig) av ett så långt ord, så att det ser väldigt märkligt ut...

moviefan

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 november 2018 kl. 14:03:36
Välkommen hit, swedishdisneylady19871220. :)

Men du får gärna välja ett annat användarnamn, som antingen är kortare eller innehåller bindestreck/underscore eller något annat - jag ser att designen på forumet saboteras (åtminstone för mig) av ett så långt ord, så att det ser väldigt märkligt ut...

Hur långt andvändar namn kan man ha ?   Det ska bli intressant att se hur de gör Lejonkungen, tycker filmerna är bra som de är.  Jag ska se Nötknäpparen och de fyra världarna i helgen, det ska bli kul att se.   :D

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 23 november 2018 kl. 08:16:50
En trailer för den nya Lejonkungen har släppets.


https://www.google.se/amp/s/amp.reddit.com/r/movies/comments/9zio64/the_lion_king_2019_official_trailer/

Det var på tiden! Så får vi det här överstökat!

Den såg inte särskilt bra ut, men det beror på dess visuella effekter, som de använde i Djungelboken, det här ser mycket värre ut med tanke på att inga människor syntes i Lejonkungen... (vilket i och för sig inte alls är någon överraskning)

Jag skulle gissa att en trailer till Mulan kommer i juni 2019 vid det här laget... (i och med att filmen har premiär i mars 2020)

Cruella har ej haft premiär än, så när trailern kommer kan jag inte gissa...

Rosenröd kommer att handla om Snövits syster med samma namn, så den kommer inte att kännas som någon direkt upprepning till den riktiga Snövit...

Nottingham & Hood kommer att ha premiär någon gång framöver, men hittills vet vi inte om den kommer att ha antropomorfiska djur eller om den kommer att vara riktiga människor...

Undrar hur Night on Bald Mountain och The Chronicles of Prydain kommer att se ut...

Tink och Genies kommer att vara alternativa handlingar...

Snövit och De Sju Dvärgarna, Pinocchio, Peter Pan, Svärdet i Stenen, Den Lilla Sjöjungfrun, Ringaren i Notre Dame och Lilo och Stitch kommer antagligen att vara detsamma som med de tecknade filmerna...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 november 2018 kl. 09:37:15
Det var på tiden! Så får vi det här överstökat!

Den såg inte särskilt bra ut, men det beror på dess visuella effekter, som de använde i Djungelboken, det här ser mycket värre ut med tanke på att inga människor syntes i Lejonkungen... (vilket i och för sig inte alls är någon överraskning)

Jag skulle gissa att en trailer till Mulan kommer i juni 2019 vid det här laget... (i och med att filmen har premiär i mars 2020)

Cruella har ej haft premiär än, så när trailern kommer kan jag inte gissa...

Rosenröd kommer att handla om Snövits syster med samma namn, så den kommer inte att kännas som någon direkt upprepning till den riktiga Snövit...

Nottingham & Hood kommer att ha premiär någon gång framöver, men hittills vet vi inte om den kommer att ha antropomorfiska djur eller om den kommer att vara riktiga människor...

Undrar hur Night on Bald Mountain och The Chronicles of Prydain kommer att se ut...

Tink och Genies kommer att vara alternativa handlingar...

Snövit och De Sju Dvärgarna, Pinocchio, Peter Pan, Svärdet i Stenen, Den Lilla Sjöjungfrun, Ringaren i Notre Dame och Lilo och Stitch kommer antagligen att vara detsamma som med de tecknade filmerna...

Fakiskt så har inget sagt något om en live action Ringaren i Notre Dam. Jag tror inte det är planerat.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 23 november 2018 kl. 09:48:03
Fakiskt så har inget sagt något om en live action Ringaren i Notre Dam. Jag tror inte det är planerat.

De har sagt att de har den idén på lager...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 november 2018 kl. 09:49:44
De har sagt att de har den idén på lager...

Det var mer än vad jag viste. Hoppas Hugo' Victor och Leverne är med !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Jag skulle ju ljuga om jag sa att jag inte blev hajpad att se Lejonkungen efter trailern.  ;D

moviefan

Har också sett trailern, till Lejonkungen. Jag kommer att hålla mig till den animerade istället.  Animationen på lejonen, var ingen höjdare.  Det andra såg fint animerat ut.  Jag antar att Simba samt Mufasa är gjorda på samma sätt som Aslan.  Aslan  har fin animation, men detta ser värre ut.   

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 23 november 2018 kl. 19:29:14
Har också sett trailern, till Lejonkungen. Jag kommer att hålla mig till den animerade istället.  Animationen på lejonen, var ingen höjdare.  Det andra såg fint animerat ut.  Jag antar att Simba samt Mufasa är gjorda på samma sätt som Aslan.  Aslan  har fin animation, men detta ser värre ut.

Tja, om man väntar sig för mycket av livet så blir man alltid besviken...

Anders M Olsson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 23 november 2018 kl. 09:49:44
De har sagt att de har den idén på lager...

De senaste årens intensiva flöde av spelfilmer baserade på äldre tecknade filmer skulle väl kunna tas som ett tecken på motsatsen. Dvs de har inga idéer alls "på lager", och kan inte komma på något bättre än att göra om gamla filmer.

moviefan

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 24 november 2018 kl. 20:23:29
Längtar tills nya Lejonkungen kommer ut ;D Den ser så verklig ut :o Jag blev väldigt glad att Elton John skulle göra musiken och sångerna till den också. (han är en av mina favorit-artister)


Beyonce (som spelar Nala i nya) ska också göra en låt till filmen


Även om den tecknade är lite bättre så tror jag att den nya blir lika bra


Dessutom kommer den nya att ha samma kompositör (Hans Zimmer)


Det är också samma regissör till nya Djungelboken (Jon Favreau)


Nån mer än jag som ska se den


Disneyfantasten: jag vet att du inte gillar Live Action-filmerna så jag tror inte att du behöver skriva det igen :)


Jag kommer kanske att se den, antar att Zimmer återandvänder samma score som till den animerade. Låtarna är nog samma som i originalet. 

Disneyfantasten

Citat från: moviefan skrivet 24 november 2018 kl. 20:45:36

Jag kommer kanske att se den, antar att Zimmer återandvänder samma score som till den animerade. Låtarna är nog samma som i originalet.

Förutom att "Var Beredd" inte kommer att vara med alls!  ;)