Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

ringaren i notre dame

Startat av HA, 28 november 2012 kl. 19:14:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

HA

relativt ny här, så ursäkta om jag lagt frågan på fel ställe. nu till frågan: för en tid sedan plockade jag på mig en vhs med titeln; "ringaren i notre dame", utgiven av tower vision (scanbox). filmen var helt ok, australiensisk Aav storyn. men det stod inget om vilka som dubbat rösterna, varken i för eller eftertext. någon som känner till något om denna films dubbningar?

/HA

moviefan

Jag har haft en vhs film som heter Ringaren i Notredame - Hemligheten.
Finns även att se på youtube. Tror att det är Helen Sjöholm som är rösten
till Esmeralda. 

HA

Det var inte samma version, min är nog lite äldre.

/HA

Elios

Denna är nog den värsta versionen av denna berättelse faktiskt. Har ej kollat på så många definitivt nåt av dem.
??? ::)

gstone

Hur många ringaren i notre dame ripp offs finnes det  egentligen ?

Har sett över tre .
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2022 kl. 18:52:09Hur många ringaren i notre dame ripp offs finnes det  egentligen ?

Har sett över tre .
Rip off kan man väl inte påstå att varenda animerad Ringaren i Notre Dame film är...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 augusti 2022 kl. 18:53:52Rip off kan man väl inte påstå att varenda animerad Ringaren i Notre Dame film är...
ju alla är ripp of av Disney filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 15 augusti 2022 kl. 23:00:05ju alla är ripp of av Disney filmen.
Som inte är ett plagiat av Victor Hugos roman från 1831 eller några av alla dom filmatiseringar som kom innan dess?
Houba !

gstone

Citat från: Sabelöga skrivet 15 augusti 2022 kl. 23:05:49Som inte är ett plagiat av Victor Hugos roman från 1831 eller några av alla dom filmatiseringar som kom innan dess?
Varför dom animerad i så fall ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Houba !