Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Yabba Dabba Dinosaurier

Startat av Marvelfan2020, 4 april 2020 kl. 20:45:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marvelfan2020

Har nån sett nya Flinta-serien Yabba Dabba Dinosaurier på Boomerang och/eller Toonix (HBO Nordic)?
Nya serien har fokus på de bägge ungarna Pebbles och Bamm-Bamm (dom både är runt 7-9 år nu tror jag) som får sällskap av Dino på många äventyr och upptäcker nya saker i stenåldern. Serien är ju hyfsad, men animeringen är ju sådär.
Bland svenska röster gör ju Tea Stjärne (Pebbles) och Henrik "Eye'n I" Blomqvist (Bamm-Bamm) bra insatser. Förutom att Wilma och Betty även fått nya röster, så görs Fred Flinta återigen av Johan Wahlström (yes!) och Barney Granit av Dick Eriksson (åter yes!).

Steffan Rudvall

Citat från: Marvelfan2020 skrivet  4 april 2020 kl. 20:45:09
Har nån sett nya Flinta-serien Yabba Dabba Dinosaurier på Boomerang och/eller Toonix (HBO Nordic)?
Nya serien har fokus på de bägge ungarna Pebbles och Bamm-Bamm (dom både är runt 7-9 år nu tror jag) som får sällskap av Dino på många äventyr och upptäcker nya saker i stenåldern. Serien är ju hyfsad, men animeringen är ju sådär.
Bland svenska röster gör ju Tea Stjärne (Pebbles) och Henrik "Eye'n I" Blomqvist (Bamm-Bamm) bra insatser. Förutom att Wilma och Betty även fått nya röster, så görs Fred Flinta återigen av Johan Wahlström (yes!) och Barney Granit av Dick Eriksson (åter yes!).

Vad bra att Media Dubb röster är tillbaka.

gstone

Citat från: Marvelfan2020 skrivet  4 april 2020 kl. 20:45:09
Har nån sett nya Flinta-serien Yabba Dabba Dinosaurier på Boomerang och/eller Toonix (HBO Nordic)?
Nya serien har fokus på de bägge ungarna Pebbles och Bamm-Bamm (dom både är runt 7-9 år nu tror jag) som får sällskap av Dino på många äventyr och upptäcker nya saker i stenåldern. Serien är ju hyfsad, men animeringen är ju sådär.
Bland svenska röster gör ju Tea Stjärne (Pebbles) och Henrik "Eye'n I" Blomqvist (Bamm-Bamm) bra insatser. Förutom att Wilma och Betty även fått nya röster, så görs Fred Flinta återigen av Johan Wahlström (yes!) och Barney Granit av Dick Eriksson (åter yes!).

Är du säker på att det är  Henrik "Eye'n I" Blomqvist ? ??? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Anna Egh och Amanda Renberg är Betty och Wilma i den här serien !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet  4 april 2020 kl. 21:38:26
Anna Egh och Amanda Renberg är Betty och Wilma i den här serien !

Nice kul har du något ljudklipp så man kan höra hur dom låter?^^


TonyTonka

Jag måste säga att jag är postivit överraskad över Amanda Renbergs insats som Betty, hon passade över förväntan.

Anna Engh som Wilma var jag dock inte riktigt lika imponerad över, hon har en lite för ung röst för att passa som Wilma.

Kul att gamla goda Johan Wahlström och Dick Eriksson är tillbaka. :D

Någon som vet vem som gör Mr. Slate (Freds chef) i den svenska dubbningen? ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Ska bli jävligt intressant att följa denna serie. Tänka sig från att vara offer i Hipp Hipp Hora till att gå till diva i High School Musical till att nu vara Wilma i denna serie. Det går fort på 15 år.  ;D