Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skolpjäser.

Startat av Carl Barks lover, 21 juli 2005 kl. 21:45:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Carl Barks lover

Har ni nån gång medverkat i en skolpjäs?
Ofrivilligt eller frivilligt spelar ingen roll.
Jag har medverkat i en pjäs kallad åsnexpressen. (Musikal.)
Det var i femman. Det roligaste minnet var nog när den tuffaste killen i klassen fick vara bakdelen på åsnan och baken skulle gunga. Jag lyckades hålla mig för skratt. Dom som inte fick roller fick vara körsångare. Jag var en av dom. Det var vid slutet av Höstterminen den gick.

PAAATE

Jag spelade tomtenisse#4 i nån julgrej i... Femman tror jag det var... Jag hade tre (!) repliker och var skiträdd att jag skulle glömma dem... :D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

GaBBe

Jag var en av 3 män som skulle få en stum prinsessa att skratta. 8)  Och i en annan pjäs var jag en som sålde färg.

Carl Barks lover

Att få en stum prinsessa att skratta måste väl var svårt?
Och Patrik 3 repliker var ingenting jämfört med jag blev tvungen att komma ihåg flera sångtexter.
I var och varannan musiklektion fick vi lära oss texterna. Tänk på det du. ;)

PAAATE

Nä, 3 repliker är ingenting, jag vet, därför skrattade jag åt att jag var rädd att jag skulle glömma dem... ;)

Jag var nog ingen vidare skådespelare då heller, jag är däremot ganska bra idag. :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

För många år sen var jag med i en uppsättning av Klas Klättermus på skolan - en större musikal med många klasser och personer (kanske rentav mer än en skola) inblandade... Jag har förträngt vem jag spelade, men det var i alla fall en hyfsat stor roll och jag sjöng i alla fall nån sång vill jag minnas.

Gudskelov var det här väldigt många år sen, så det är nog ingen som kommer ihåg det längre...  ::)

PAAATE

Jag minns...  ;)

(Eller inte...)

Hur som helst, jag har för mig att jag varit med i något annat också, men jag har nog lyckats glömma bort vad... ???
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Carl Barks lover

Daniel. Min lillasyster var med i samma MUSikal. ( :D)Jag själv gick aldrig dit. Ångrar det nu nu att jag inte gick och såg den.

GaBBe

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juli 2005 kl. 04:22:00
För många år sen var jag med i en uppsättning av Klas Klättermus på skolan - en större musikal med många klasser och personer (kanske rentav mer än en skola) inblandade... Jag har förträngt vem jag spelade, men det var i alla fall en hyfsat stor roll och jag sjöng i alla fall nån sång vill jag minnas.

Gudskelov var det här väldigt många år sen, så det är nog ingen som kommer ihåg det längre...  ::)

Det finns säkert nån som filmade allt.. Då kan ju du ta kontakt med filmaren och lägga upp filmen på hemsidan och dubba dig själv! =P

Daniel Hofverberg

GaBBe: Gudskelov så var det här så många år sen, så att det var sällsynt att någon filmade sådant - så jag tror inte att någon gjorde det. Tack och lov, för jag vill verkligen inte se mig i den insatsen...  ::)

GaBBe

Ungefär hur många år sen? :)

Daniel Hofverberg

Tja, det var nån gång under grundskolan, och jag gick ut grundskolan 1992. Jag tror det var på mellanstadiet, så det borde väl då rimligen innebära nån gång omkring 1987 - 1989...

PAAATE

Det var väl inte så ovanligt att man filmade sånt då? Inte i min släkt, i alla fall...  ???
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

clash

Jag har spelat trpllkarl, pojke som möter troll, tomtenisse m.m. i verierande skolpjäser. Monica Forsberg har föresten jobbatmed ungdomar och gjort disneypjäser(tror jag).
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Ödlans brorsa

Hehe, nu är det så att ni har den stora äran att tala med The King of Skolpjäser. Under mellanstadietiden skrev jag och en kompis över 10 skolpjäser, som vi spelade upp med andra klasskamrater för resten av skolan, eftersom varje klass fick ett visst antal tillfällen per termin att uppträda inför övriga på scenen.

Minns inte namnen på alla, men de största verken vi gjorde var en Harry Potter-parodi, Henry Klotter, som jag skrev nästan helt själv, samt en till, som jag, och två-tre andra skrev, där en rysk maffia var inblandad.
En som jag innan trodde skulle bli en stor succé, som handlade om en datahacker, blev ett totalt fiasko, ingen tyckte att det var bra... det var min tyngsta insats, som tur var så spelade jag bara en liten roll där, som polis eller nått sånt...

Dessutom har jag uppträtt med att mima till Alf Poiers låt som var med i melodifestivalen under 6:ornas uppträdande innan vi gick ut mellanstadiet, det blev den stora höjdpunkten på uppträdandet, det var lite små skämmigt, eftersom jag härmade även de lite mer intimare gesterna som Alf gjorde... men det brydde jag mig inte om, och efteråt fick jag beröm från både lärare och elever.

Nu till våren har vi i 9:an ett större framträdande, men om det vet jag inte mycket ännu, jag kommer nog inte att ha någon större roll i det, eftersom jag är musiker, och kommer att spela gitarr mesta delen.
Bakom varje framgångsrik ödla finns alltid en stark brorsa.

Carl Barks lover

Yes!!! På elevens val fick jag drama nästa termin. Jamen vänta lite, fick jag inte veta det vid början av läsåret?
Strunt samma jag fick det.
:) ;) :D ;D

Richardo

Jag medverkade i en uppsättning äv Ibsens Ett dockhem.