Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

MeToo rörelsen - sant?

Startat av Richardo, 19 december 2017 kl. 12:44:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TecknatÄlskare

Btw hur vet du att man frågar folk vad för kläder man hade på sig när det hände i en rättegång, lilla My?

Lilla My


Jabberjaw

https://www.flashback.org/t2901222

CitatDen 36-åriga kvinnan åtalas misstänkt för förtal. Hon
ska den 20 oktober under hashtaggen #metoo bland
annat ha skrivit: "Mannen som våldtog mig heter X, är
född X, bor i X och har sambo och barn, han är
återfallsförbrytare".

Som tidigare sagts så kanske många tänker i dom banorna som "Varför skulle någon hitta på något sådant här". Men sanningen är att det förekommer i mängder. Och det är förmodligen endast för att hon skrev mannens fullständiga namn som det blev en dom. Världen är inte perfekt sålänge människan finns tyvärr. Hard truth.  :) Så att vända och vrida på myntet kommer aldrig lösa något, då det finns två sidor av alla mynt.

TecknatÄlskare

Det där ger fortfarande inget svar på min fråga, hur vet du att det är sant?
Du kan inte bara länka mig 3 källor o på den ena stod t.o.m KAN.
Så nä du får nog spela in på en rättegång när de frågar om vilka kläder våldtäkstoffret hade i relativt jämställt land.

Soscla

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 26 december 2017 kl. 21:50:37
Det där ger fortfarande inget svar på min fråga, hur vet du att det är sant?
Du kan inte bara länka mig 3 källor o på den ena stod t.o.m KAN.
Så nä du får nog spela in på en rättegång när de frågar om vilka kläder våldtäkstoffret hade i relativt jämställt land.

Va, det är väl hundratals kvinnor under hur lång tid som helst som har berättat att när de försökte göra en anmälan hos polisen så frågade polisen om klädsel/berusningstillstånd/hur sent det var osv, osv. Det är ju allmänt känt. Det kanske har blivit mindre nu för att det blivit så mycket holabaloo.
It's so fluffy I'm gonna die!

TecknatÄlskare

Men hur vet man att det är sant? Det är det jag vill ha svar på inte att folk sagt man kan ju säga vad som helst utan att tala sanning.

Richardo

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 28 december 2017 kl. 17:54:40
Men hur vet man att det är sant? Det är det jag vill ha svar på inte att folk sagt man kan ju säga vad som helst utan att tala sanning.

En sak man kan göra är att ta ett prov av spermat inne i kvinnan och sedan matcha det med den misstänkte. Det går bara om man mannen har ejakulerat.

En annan sak är att ha dolda kameror.

Annars blir det bara ord-mot-ord.

TecknatÄlskare

Fortfarande inget svar på min fråga, frågade hur folk vet att kvinnor fått frågan " vad de hade på sig under händelsen "

Soscla

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 29 december 2017 kl. 01:55:13
Fortfarande inget svar på min fråga, frågade hur folk vet att kvinnor fått frågan " vad de hade på sig under händelsen "

För att hundratals (?) har berättat om sina upplevelser och varför skulle så många personer hitta på samma sak oberoende av varandra?
It's so fluffy I'm gonna die!

Richardo

Citat från: Soscla skrivet 29 december 2017 kl. 16:00:36
För att hundratals (?) har berättat om sina upplevelser och varför skulle så många personer hitta på samma sak oberoende av varandra?

Kanske effektsökeri?

Richardo

Effektsökeri är ett av skälen till att kvinnor t.ex klär av sig.

Soscla

Citat från: Richardo skrivet 29 december 2017 kl. 16:36:52
Effektsökeri är ett av skälen till att kvinnor t.ex klär av sig.

"t. ex klär av sig", vad ska det ens betyda? Menar du typ att bära lättklätt på sommaren för att det är asvarmt?
It's so fluffy I'm gonna die!

TecknatÄlskare


Richardo

Citat från: Soscla skrivet 29 december 2017 kl. 19:58:50
"t. ex klär av sig", vad ska det ens betyda? Menar du typ att bära lättklätt på sommaren för att det är asvarmt?

Nej, jag menade att de tar nakenbilder på sig själva helt nakna och tar bilder på sig själva i underkläder.

Lilla My

"Kvinnor vill ju bara ha uppmärksamhet!" är ju också ett begrepp man har hört ett par gånger i sitt liv ::) Att anklaga alla kvinnor som berättar om sina hemska upplevelser när de försökt anmäla är ju bara lågt. Varför skulle SÅ många kvinnor ljuga om samma sak?

Det låter lite som om du tror kvinnor är en mega-konspirationsgrupp utsända för att sätta dit alla män på alla sätt möjliga. News flash: Så är det inte. Världen har bara alltid varit jävligt hård emot kvinnor och nu när kvinnor äntligen säger ifrån och vågar stå på sig så klarar stora delar av mänskligheten inte av det. "Lögnare!" - "Extremister!" - "Uppmärksamhetskåta!" ;D