Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Fox Kids

Startat av TonyTonka, 22 juli 2008 kl. 21:48:58

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vilka gör gösterna i dessa fox kids serier (numera jetix)

Dennis The Menace
Krambjörna
Kommisarie Gadget
Oliver Twist
Jim Guldknapp
Masken (Serien som är baserad på filmen med Jim Carrey)

Vilka gör rösten i filmen om Dennis the Menace?

TACKSAM FÖR SVARE!
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Igthorn

Finns så vitt jag vet minst två dubbningar av Dennis, Krambjörnarna och Gadget, tar de jag kan ur minnet utan att kolla i facit ;)
Har ingen aning om vilka dubbningsbolag som är inblandade dock, det kan nog Erika eller Daniel mer om.

-Dennis-

Dennis: Linus Wahlgren
Farbror Nilsson: Peter Harryson (Johan Wahlström i annan dubbning)
Tant Nilsson: Anna-Lotta Larsson
"Dennis mamma": Anna-Lotta Larsson
"Dennis pappa": Per Sandborgh
Maggan: Åsa Göransson
Jo-je: Åsa Göransson

Samt: Staffan Hallerstam, Hans Wahlgren och Gunnar Ernblad


-Krambjörnarna-


http://www.youtube.com/watch?v=muQmSOfA1X8

Robert Andersson
Ingemar Carlehed
Lisa Carlehed
Monica Forsberg
Sofia Haby
Ulf Johansson
Christel Körner
Martin Larsson
Robert Larsson
Ann-Charlotte Said
Roger Storm
Maria Svensson


-Kommisarie Gadget-

http://www.dubbningshemsidan.se/credits/gadget-tv/



Mysan

Krambjörnarna finns även med Staffan Hallerstam, Beatrice Järås, Gunnar Ernbladh, Irene Lindh, Per Sandborgh, Peter Harryson i regi av Lasse Svensson. Kanske inte visas på fox kids, kanske endast i vhs utgåvor?

Erika

Just Krambjörnarna (både första och andra tv-serien) finns det flera svenska dubbningar av. Den dubb av första tv-serien (som gjordes av Dic) som användes vid visningar på Fox Kids och TV3 på 2000-talet tror jag är gjord av SDI Media, men jag är inte säker. De enda röster i den dubben som jag har lyckats känna igen är Joakim Jennefors, Charlotte Ardai-Jennefors, Leo Hallerstam, Vicki Benckert och Niklas Lind.

Sedan finns, som tidigare har sagts här i tråden, GSP Films och KM Studios dubbningar men de dubbade bara ett fåtal avsnitt. Jag tror Eurotroll dubbade också några avsnitt av Dics version av Krambjörnarna.       

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet 23 juli 2008 kl. 12:57:23
Jag tror Eurotroll dubbade också några avsnitt av Dics version av Krambjörnarna.       
Jag vet att Eurotroll dubbade det tredelade avsnittet Care Bears Nutcracker Suite till visningar på FilmNet (sedermera Canal+), men såvitt jag vet tillhör de avsnitten den andra serien producerad av kanadensiska Nelvana. Jag känner inte till att de skulle ha dubbat DIC-avsnitten, men det är mycket möjligt att de dubbade även sådana avsnitt; exempelvis i samband med dubben av det tredelade avsnittet.

Mysan

Den vhs jag har (krambjörnarna) är av GSP. om man vill se med KMs dubbning, är det dvd utgåvorna som gäller, eller finns det som vhs att få tag på?

Daniel Hofverberg

Mysan: KM Studios äldre dubbning av första serien med Krambjörnarna (som Youtube-klippet åsyftade) från slutet av 1980-talet har mig veterligen bara släppts på VHS. Närmare bestämt en del av de VHS-filmer som Collage Entertainment gav ut på den tiden - av någon anledning varvade den distributören med filmer dubbade av KM Studio och av GSP Film. Det har blivit mycket rörigt, då en del av deras filmer t.o.m. innehöll olika dubbcredits på omslaget och på själva kassetterna.

KM Studio har även gjort en nyare dubbning av Krambjörnarna för ett par år sedan i uppdrag av KE Media som släppts på DVD, men jag är osäker om det är första eller andra serien det gäller (jag har tyvärr inte de DVD-filmerna).

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juli 2008 kl. 13:49:16
Jag vet att Eurotroll dubbade det tredelade avsnittet Care Bears Nutcracker Suite till visningar på FilmNet (sedermera Canal+), men såvitt jag vet tillhör de avsnitten den andra serien producerad av kanadensiska Nelvana. Jag känner inte till att de skulle ha dubbat DIC-avsnitten, men det är mycket möjligt att de dubbade även sådana avsnitt; exempelvis i samband med dubben av det tredelade avsnittet.


Det var jag som blandade ihop det hela, jag hade för mig att någon här hade nämnt att Eurotroll dubbade några avsnitt av första tv-serien, och när jag kollade igenom forumet kunde jag inte hitta något. Med andra ord, jag mindes helt fel. ;)

CitatKM Studio har även gjort en nyare dubbning av Krambjörnarna för ett par år sedan i uppdrag av KE Media som släppts på DVD, men jag är osäker om det är första eller andra serien det gäller (jag har tyvärr inte de DVD-filmerna).

Vad jag vet är innehåller de dvd-filmerna avsnitt från andra tv-serien. Samma dubb användes även vid visningar på Cartoon Network (där tv-serien bara kallades för "Care Bears") och Kanal 5 (under titeln "Krambjörnarna"). KM Studio själva kallade tv-serien för "Care Bears-familjerna". Själva dubben var bra tyckte jag, även om det blev lite irriterande när de använde sig av både Care Bears-familjer och krambjörnar i dialogen. Vad är det för fel på klassiska "Krambjörnarna"?  ::)   

Daniel Hofverberg

Jag irriterade mig också över användningen av Care Bears i dubbningen. Vad man än tycker om ordet Krambjörnarna, så finns det inget som helst skäl att börja ändra på det efter så många år...

Elios

I masken är vad jag tror Sun Studio som ligger bakom och vill minnas att Mikael Roupé medverkat även där.

Elios

Varför lade dem ner Fox Kids och bytte till Jetix?  :o ??? 8)

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 13 april 2020 kl. 00:55:05
Varför lade dem ner Fox Kids och bytte till Jetix?  :o ??? 8)
För att Fox Kids köptes upp av Disney. Då blev det väl inget passande namn att hålla kvar vid namnet Fox Kids...

gstone

Citat från: Igthorn skrivet 23 juli 2008 kl. 10:52:10
Finns så vitt jag vet minst två dubbningar av Dennis, Krambjörnarna och Gadget, tar de jag kan ur minnet utan att kolla i facit ;)
Har ingen aning om vilka dubbningsbolag som är inblandade dock, det kan nog Erika eller Daniel mer om.

-Dennis-

Dennis: Linus Wahlgren
Farbror Nilsson: Peter Harryson (Johan Wahlström i annan dubbning)
Tant Nilsson: Anna-Lotta Larsson
"Dennis mamma": Anna-Lotta Larsson
"Dennis pappa": Per Sandborgh
Maggan: Åsa Göransson
Jo-je: Åsa Göransson

Samt: Staffan Hallerstam, Hans Wahlgren och Gunnar Ernblad


-Krambjörnarna-


http://www.youtube.com/watch?v=muQmSOfA1X8

Robert Andersson
Ingemar Carlehed
Lisa Carlehed
Monica Forsberg
Sofia Haby
Ulf Johansson
Christel Körner
Martin Larsson
Robert Larsson
Ann-Charlotte Said
Roger Storm
Maria Svensson


-Kommisarie Gadget-

http://www.dubbningshemsidan.se/credits/gadget-tv/

Är det samma röster på dessa tv dvder ?

https://www.tradera.com/item/302154/397585346/dennis-1-avsnitt-15-18-svensk

https://www.tradera.com/item/302154/295115261/dvd-film-dennis-volym-2-episod-19-22

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 22 juli 2008 kl. 21:48:58
Vilka gör gösterna i dessa fox kids serier (numera jetix)

Dennis The Menace
Krambjörna
Kommisarie Gadget
Oliver Twist
Jim Guldknapp
Masken (Serien som är baserad på filmen med Jim Carrey)

Vilka gör rösten i filmen om Dennis the Menace?

TACKSAM FÖR SVARE!

VET NÅGON vilka rösterna är i serien Oliver Twist från Fox Kids  ???????????????????!!!!!!!!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

Citat från: gstone skrivet 18 juni 2020 kl. 17:10:29
VET NÅGON vilka rösterna är i serien Oliver Twist från Fox Kids  ???????????????????!!!!!!!!!

De skådespelare jag hittills vet som är med i Sabans Oliwer Twist är:
Per Sandborgh
Claes Ljungmark
Annelie Berg Bhagavan
Peter Sjöquist
Kim Sulocki
Mattias Knave
Vicki Benckert
m.fl