Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Svenska rösten till Mo i Landet För Längesedan 9?

Startat av FabulousSloth, 21 februari 2023 kl. 20:45:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

FabulousSloth

Har undrat vem som har dubbat denna förhistoriska "delfin" (Ophthalmosaurus).
Börjar prata 19:11 minuter in i filmen och lite mer senare. T.ex 26:42, 27:29.
I originalet är det Rob Paulsen som gör rösten.
Jag är inte jättebra på att höra skillnad på (olika kända) röster.
Det finns ingen svensk rollista i eftertexterna eller på Google.
Profilbild av SundaysPlayzone.

Lillefot

Senast som jag såg filmen, så avgjorde jag att det var Peter Sjöquist som gjorde rösten till Mo. Det var dock för snart 8 år sedan. Om du vill så fixar jag gärna ljudklipp från karaktären, men det får bli först imorgon.

Och jag tycker också att det är märkligt hur credits till film 9 verkar ha gått upp i rök. Resten av uppföljarna från nummer sju och framåt har alla sparats, så man kan undra hur det står till med 9.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Lillefot

Här kommer ljudklippet. Som tidigare sagt tycker jag att det låter som Peter Sjöquist i rollen, detta då rösten påminner om Totte i Nalle har ett stort blått hus. Och där är Peter crediterad:

Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 22 februari 2023 kl. 17:27:12Här kommer ljudklippet. Som tidigare sagt tycker jag att det låter som Peter Sjöquist i rollen, detta då rösten påminner om Totte i Nalle har ett stort blått hus. Och där är Peter crediterad:
Han låter mer som Mouser I Super Mario Bros Super Show

Erika

Citat från: Lillefot skrivet 22 februari 2023 kl. 17:27:12Här kommer ljudklippet. Som tidigare sagt tycker jag att det låter som Peter Sjöquist i rollen, detta då rösten påminner om Totte i Nalle har ett stort blått hus. Och där är Peter crediterad:
Håller med om det låter som Peter Sjöquist.


Lillefot

Citat från: MOA skrivet 22 februari 2023 kl. 18:32:42Han låter mer som Mouser I Super Mario Bros Super Show

Citat från: Erika skrivet 22 februari 2023 kl. 19:16:37Håller med om det låter som Peter Sjöquist.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 22 februari 2023 kl. 19:47:31Det måste vara Peter
Då är vi fyra nu som har kommit till samma slutsats.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Jag håller med, det måste vara Peter Sjöquist med en något förställd röst.

Disneyfantasten

Nu har också jag lyssnat på rösten, och nog kan man höra en likhet med Peter Sjöquists röst i denna.

Skokaka

Vi kan nog alla vara säkra på att det faktiskt definitivt är Peter Sjöquist. :D

Elios

Peter Sjöquist. Vem annars. Hade varit roligt att ta en fika med han och fråga honom lite om hans dubbningsresa. Kier. En rolig liten sak är ju även att min farbror heter också Peter och han har en son, min kusin, som också heter Simon. Simon Sjöquist vet jag dock inte så mycket om. Verkar som han inte dubbar längre!?  ??? ???

Disneyfantasten

Okej, där har vi bekräftelsen, många har kommit fram till samma slutsats, så vi kan vid det här laget vara säkra på att så är fallet.

FabulousSloth

Profilbild av SundaysPlayzone.

MOA


Daniel Hofverberg

Citat från: FabulousSloth skrivet  2 mars 2023 kl. 22:33:06Vet inte om man kan låsa trådar själv. 🤔
Vi brukar i normala fall inte låsa trådar här, om det inte finns synnerliga skäl såsom att en tråd fullkomligt spårat ur. Då tycker jag det är en bättre idé att ändra rubriken så att tråden får handla om Landet för längesedan 9 i allmänhet, istället för bara just denna rollfigur. :)