Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Total Drama Island

Startat av Cadpig, 30 november 2009 kl. 20:23:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Cadpig

#15
Karaktärer som vi ej vet vilka som dubbar:

Courtney ? (Har någon sett Storm Hawks? Hon som gjorde rösten till Piper spelar Courtney)
Harold ? (samma som Trent?)
Trent ?
Tyler ?
Ezekiel ? (har defintivt haft flera olika skådisar)
Beth ?


Övriga röster (kan det vara några av dessa)?

Cecilia Grinndal
John Maxe (Vem vet, han kanske gör Harold, Trent OCH Tyler?)
Richard Wrede
Sean Kelly (Vem pörskan är Sean Kelly???)
Tove Edfeldt (Kan det vara Courtney? Hittade något klipp från sunkfilmen Hanna med H och försökte att lyssna. Det kan vara hon, eller kanske inte? det är ju några år mellan filmen och TDI)

Cadpig

Inte ens röstskådespelarna själva tycks veta någonting om dubbningen. Jag frågade Ayla Kabaca och hon hade ingen aning om det. Att det här skulle visa sig vara så jäkla svårt. Finns det ingen här som har Cartoon Network och brukar kolla på Total Drama?

Cadpig

Hoppas ingen har missat att det är final av Total Drama World Tour ikväll! Vem ska ta hem miljonen? Och den största frågan av alla, kommer det komma en fjärde säsong till hösten?

Cadpig

Igår kväll så var det alltså slut för den här gången. Såg de två sista avsnitten av Total Drama World Tour. Det var som pörskan... Nej, när man ser tillbaka på TDWT så inser man hur svag den är gentemot sina två föregångare. Att lägga till två nya karaktärer hjälpte inte att göra serien ny och fräsch och musikal-plojen blev gammal väldigt fort.

Med Säsong fyra hoppas jag att serien går tillbaka till rötterna och gör om det som TDI gjorde så rätt; bra och vass dialog, relationer man bryr sig om och mindre överdriven "falla från 1000 meter och klara sig någorlunda helskinnad"-humor.

Jag skulle föreslå någonting i stil med "Total Drama Tropical Island" och göra en renodlad parodi på Robinson/Survivior/Paradise Hotel med inslag av annan vidrig populärkultur, Idol/Big Brother/Valfri Wannabe-Japansk Gameshow.

Max tio av de (vid det här laget ganska uttjatade) tidigare deltagarna ska vara med, resten helt nya. Så vilka tio förtjänar att få göra comeback?

1. Heather - Serien klarar sig inte utan den här bitchen. Hon var en av de få saker som lyfte TDWT till någonting hyfsat bra då och då.

2. Noah - Killen fick förvisso en större roll i TDWT än tidigare men fick aldrig blomma ut.

3. Lindsay - Saknade henne i större delen av TDWT.

4. Tyler - Han har så mycket mer att ge. Att se honom slå sig/bli slagen blir aldrig gammalt.

5. Justin - Älskade att han gick från att inte ha någon personlighet alls i TDI till att visa en mycket lömsk och manipulativ sida i TDA. Han förtjänar en andra chans att visa vad han går för.

6. Leshawna - Serien skulle kännas tom utan att ha henne med i början.

7. Trent - Visst, hans och Gwens förhållande var liksom själva kärnan i första säsongen. Han har inte så värst mycket till personlighet men jag tycker det skulle vara intressant att se honom på egen hand i serien, utan Gwen. Vilket leder till ett dilemma, jag gillar verkligen Gwen och hon är helt klart en av de bästa och mest utvecklade karaktärerna i serien, men då hon har fått så pass mycket utrymme hittills... så får hon tyvärr gå.

8. Izzy - Egentligen har hon verkligen fått för mycket screentime. Men hennes psykotiska personlighet kan verkligen krydda upp stämmningen. Hon förtjänar att få vara med i ett par avsnitt i alla fall.

9. Harold - Japp! Nörden är fortfarande kul.

10. Bridgette - Det har varit stormigt. Upp och ner (för det mesta vågrätt...) med Geoff. Men jag känner att seriens surf-brud förtjänar bättre än det pundhuvudet. Missförstå mig rätt, jag gillade verkligen Geoff i TDI men på sistone har han bara använts som utfyllnad och blivit riktigt tråkig/pinsam. Bridge borde dumpa puckot och äntligen få chansen att visa sina surf-skills på den nya (tropiska) ön.


I TDWT fick vi bekanta oss med tre nya karaktärer; Blainly (ny programledare i Total Drama Aftermath och tillfällig/kortvarig tävlande). Sierra (Galen fantard som fick sitt livs dröm uppfylld, att få vara med i the Total Drama Series) och Alejandro (Heather + Justin + Tre matskedar ren ondska = Alejandro).

Låt mig säga såhär. Blainly lyfte det extremt tama och dammiga Total Drama Aftermath. Jag har inget emot att henne som programledare. Givetvis hoppas jag att vi slipper Aftermath i fortsättningen men om det nödvändigtvis måste förpesta serien hoppas jag att hon, och eventuellt Josh från "Total Drama Action Celebrity Manhunt" ska leda den.

Sierra var kul i nämnda "Celebrity Manhunt", men jag kan inte fatta att vi var tvungna att stå ut med henne ända fram till slutet av TDWT.

Alejandro var verkligen en frisk fläkt. En "manlig Heather" var tydligen ett smart val av seriens skapare och visst hoppas jag att vi får träffa "Al" igen. Men inte så tätt inpå TDWT.



*Edit* Fick nyss reda på att Säsong Fyra är spikad! Total Drama Reloded AKA Total Drama Revenge of the Island (???) har var tydligen planerad redan i januari 2010! Nåja... där gick ju alla mina ovanstående spekulationer åt fanders. Men de går i alla fall "tillbaka till rötterna" då det tydligen är samma sunkiga ö som i Total Drama Island, som kommer att vara platsen "where the magic happens".

Jag är både glad och besviken över den här "nyheten". Att återvända till Camp Wawanakwa kan gå åt båda hållen. Det ryktas även om att lagen kommer bestå av helt nya tävlande. Jag hade hellre sett att vi möttes halvvägs. 10 gamla, 12 nya. Nåja. Väldigt spännande (och för mig överraskande) att serien överhuvud taget får en fjärde säsong. Det är bara tacka och ta emot i dessa bedrövliga tider där 98% av de tecknade seriern är så pörskigt ruttna.

Cadpig

#19
Äntligen har jag jag svaret på frågan som har gäckat mig i snart tre års tid! Vem gör rösten till Courtney? Svaret har legat mitt framför våra ögon hela tiden, Tove Edfeldt! Hon medverkar i samtliga tre säsonger. Jag tog mig även friheten att uppdatera credits-listan (rättade några stavfel och kompletterade "Chef"s namn") och sorterade karaktärerna efter hur stor roll de spelar:

*obs* ordningen gäller enbart för första säsongen.

Chris McClain   Anton Raeder
Chef Hatchet            David Lenneman
Heather      Elina Raeder
Gwen                   Annie Öster
Courtney                 Tove Edfeldt
Owen      Nassim Al Fakir
Duncan      Leo Hallerstam
Lindsay      Mikaela Tidermark
Leshawna   Ayla Kabaca
DJ      Gabriel Odenhammar
Geoff      Victor Segell     
Bridgette                   Simona Holmström
Cody      Gabriel Odenhammar
Izzy      Anna (Nordell) Engh
Noah      Jamil Drissi
Justin      Jamil Drissi
Katie      Claudia Galli
Sadie      Mia Kihl
Eva      Claudia Galli


(Och nej, det gick inte att få det snyggare än så....)


Cadpig

Surt, för första gången på tre år så har vi ingen ny säsong av "Total Drama Series" att gotta oss med. Fjärde säsongen tycks vara uppskjuten (skrotad???) och ingen vet riktigt när vi kan vänta oss att återse de glada camparna nästa gång. Surt.

RWB

#21
Citat från: Cadpig skrivet 14 oktober 2011 kl. 08:09:08
Surt, för första gången på tre år så har vi ingen ny säsong av "Total Drama Series" att gotta oss med. Fjärde säsongen tycks vara uppskjuten (skrotad???) och ingen vet riktigt när vi kan vänta oss att återse de glada camparna nästa gång. Surt.

Januari, har jag hört.



Jag ska bara anmärka att World Tour är av de flesta inom fanbasen sedd som en rejäl förbättring över Action. Det kan jag faktiskt hålla med om. De sågade av Justin's roll som skurk och gjorde honom klart dummare när Courtney kom in.

Och där är det stora problemet. Courtney. Den kanske jobbigaste karaktären serien har. En riktig gnällspik, som plötsligt blir hyperkompetent så hon inte kan bli avsparkad. Till skillnad från Heather och Alejandro som var relativt smarta, överlever Courtney enbart på plötslig kompetens som hon aldrig hade i Island (okej, hennes fysiska styrka visade sig i en sen Island-episod).

Island var den bästa säsongen, men World Tour är en bättring över Action.


Det hjälper kanske att jag huvudsakligen ser den engelska versionen- jag har hört de svenska versionerna av sångerna, och de är riktigt dåliga. Ett flertal av dem är visserligen kassa på Engelska med, dock. 


Som en kort notis, är du Cadpig från MagicMovies.se? Jag är RWB bokmal(duh).

MEled

Skulle precis kolla på den svenska premiären av total drama revenge of the island och till min stora förvåning så visar Cartoon Network Total drama island istället.. Klantigt! :/

Cadpig

"Total Drama Revenge of the Island" (hatar fortfarande den extremt klumpiga titeln) var helt klart sämsta säsongen hittills. Snacka om att serien har djupdykt sedan premiären av TDI. Hoppas att någon fattar vad som gjorde serien så bra i början och tar tillbaka det till säsong 5.

Olof Mellgren

Jag har sett den nya säsongen Total Drama All-Stars och jag tyckte att den var okej men ingen höjare.
Om den nya säsongen kommer till Sverige, får vi hoppas på att de gamla röstskådespelarna kommer tillbaka.
Den förra säsongen var ren besviken. Både arg och rasade hur de nya rösterna lät. Hoppas de fixas det!         

Cadpig

Citat från: Olof Mellgren skrivet 15 december 2013 kl. 22:04:01
Jag har sett den nya säsongen Total Drama All-Stars och jag tyckte att den var okej men ingen höjare.
Om den nya säsongen kommer till Sverige, får vi hoppas på att de gamla röstskådespelarna kommer tillbaka.
Den förra säsongen var ren besviken. Både arg och rasade hur de nya rösterna lät. Hoppas de fixas det!       

Hur såg du säsongen? Tankade eller? Hur var den i förhållande till "Revenge"? Nu blev jag sjukt nyfiken... TPB!

Olof Mellgren

Jag har snett några klipp från alla avsnitten, kollade på sitt egen Wikipedia och kollar var de andra tycker. Jag funderar lite tills gjorde jag en slutsats. Den VAR okej till vidare.
För Revenge of the Island, jag hade hög förväntningar att det skulle vara bättre än World Tour men säsongen förstördes av den hemska dubbning och det känns väldigt barnsligt än nånsin. Hoppas du har fått ditt svar.

En sak till: All-Star är på väg att sändas till Sverige. Den ska börja den 28 Mars.
Jag kan ta fel men håll utsikt på det. Och jag hoppas på en bättre dubbning.

Daniel Hofverberg

Det stämmer, Total Drama: All stars kommer att börja sändas fredagen den 28 mars kl. 16:00 på Cartoon Network.

Jag har tyvärr inte tillgång till den kanalen, så jag kommer inte att kunna se det, men en del av er andra kan förhoppningsvis se det.

Cadpig

Vojne! Jag har helt tappat kontakten med Total Drama. Kan ju ha att göra med att jag inte haft sunk-kanalen Cartoon Network på över tre år men det känns inte bra. Måste plocka upp serien igen innan sommaren är slut.

TonyTonka

Nu har trådskaparen visserligen blivit bannad från forumet, men enligt wikipedia spelar John Maxe Harold och Trent.

Genom uteslutningsmetoden med de övriga rösterna listade på Total Drama Action, misstänker jag att det är Cecilia Grinndal som gör Beth. I övrigt vet jag ingenting mer, förutom att jag har korta klipp på alla karaktärernas röster från Total Drama Island (utom Chris och Chef Hatchet) som är nersparade från den numera nedlagda svenska Total Drama Island-hemsidan. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D