Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Dennis the Menace (tv-serien 1959)

Startat av TonyTonka, 27 juni 2010 kl. 01:25:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Har live-action tv-serien dubbats? (den med Jay North)

undrar även om filmen "Dennis the Menace strikes agian" har dubbats.

vilka gör isåfall rösterna?

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Ja, någonstans i världen har båda två med all säkerhet dubbats, men dock inte i Sverige...  ;)

Såvitt jag vet har den "otecknade" serien aldrig visats i Sverige överhuvudtaget, varken i dubbad eller textad form. På den punkten är jag dock inte 100% säker.

Långfilmen Dennis the Menace Strikes Again visades aldrig på bio eller släpptes på VHS/DVD i Sverige, men den har visats några gånger på TV (närmare bestämt på TV3, Kanal5 och Cinecinemas); men såvitt jag kunnat utröna var samtliga TV-visningar i svensktextad originalversion.

TonyTonka

#2
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 juni 2010 kl. 02:10:03
Ja, någonstans i världen har båda två med all säkerhet dubbats, men dock inte i Sverige...  ;)

Såvitt jag vet har den "otecknade" serien aldrig visats i Sverige överhuvudtaget, varken i dubbad eller textad form. På den punkten är jag dock inte 100% säker.

Långfilmen Dennis the Menace Strikes Again visades aldrig på bio eller släpptes på VHS/DVD i Sverige, men den har visats några gånger på TV (närmare bestämt på TV3, Kanal5 och Cinecinemas); men såvitt jag kunnat utröna var samtliga TV-visningar i svensktextad originalversion.

Förlåt att jag drar upp ett gammalt ämne, så det finns alltså ingen svensk textning till 1950-talsserien med Dennis the Menace?  :(
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D