Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Kommande tävlingar på Dubbningshemsidan (Feedback önskas!)

Startat av Daniel Hofverberg, 12 oktober 2017 kl. 01:55:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Ja, jag frågade Erika om hjälp med åtminstone en av tävlingarna, men hon avböjde på grund av tidsbrist.

Tyvärr har jag blivit sjuk, och är för närvarande sängliggande med influensa och hög feber. :( Därför har jag ingen möjlighet att kunna gå igenom tävlingsbidragen just nu, men kommer att göra det så fort jag känner mig lite bättre igen.

Richardo

Det är ju tråkigt. :(

Finns det några volontärer på forumet som kan hjälpa till tro?

Daniel Hofverberg

Även om det skulle finnas det, så är det ingen annan än jag som kommer åt databasen som innehåller tävlingssvaren. Av säkerhetsskäl kan jag heller inte ge någon annan tillgång till databasen, eftersom det i samma databas också ligger allt som berör forumet (inklusive alla PM och dylikt).

Ska någon annan kunna hjälpa till med tävlingarna måste jag därför extrahera innehållet ur tävlingstabellerna till något annat format (exempelvis CSV/Excel, om man nu vill undvika rent SQL-format); och det tror jag ändå inte att jag orkar göra så länge jag är så här pass sjuk...


Richardo

Hur är det med hälsan? Mår du bättre eller värre än tidigare?

Richardo


Daniel Hofverberg

Jag är fortfarande lite halvkrasslig, men nu börjar jag må någorlunda så nu ska jag börja gå igenom tävlingsbidragen. :)


Richardo


Daniel Hofverberg

Jag är färdig med en av tävlingarna och har utsatt vinnarna där - ska bara dubbelkolla resultatet innan jag offentliggör vinnarna.

Jag håller på med övriga tävlingar, och förhoppningsvis ska minst två och helst tre tävlingar kunna presenteras vinnarna för innan helgens slut.

Richardo


Richardo


Daniel Hofverberg

Jo, men tyvärr är det riktigt besvärligt med Alien-tävlingen. Där är det nämligen färre än tre personer som svarat rätt på grundfrågorna, så där vet jag inte riktigt hur man ska lösa det... :(

Baywatch-tävlingen bör kunna offentliggöras resultatet på inom de närmaste dagarna - där har jag preliminärt utsett vinnarna, men måste manuellt gå igenom frågorna och svaren som de personerna svarat på manuellt för att se ifall datorn rättat fel i något fall eller om det är någon fråga där facit inte överensstämmer med verkligheten. Det måste göras på så pass många deltagares svar, så att man är säker på att det inte kommer att påverka utgången.

Richardo

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 12 februari 2018 kl. 10:42:10
Jo, men tyvärr är det riktigt besvärligt med Alien-tävlingen. Där är det nämligen färre än tre personer som svarat rätt på grundfrågorna, så där vet jag inte riktigt hur man ska lösa det... :(

Kan man inte bara utse den som får första, andra och tredje plats baserat på hur många rätt de har fått? Och om alla har lika många fel, då kan väl bara basera på utslagsfrågan?

Daniel Hofverberg

Citat från: Richardo skrivet 12 februari 2018 kl. 10:50:09
Och om alla har lika många fel, då kan väl bara basera på utslagsfrågan?
På Alien-tävlingen fanns ingen utslagsfråga, utan istället dataspelet med Alien som man spelade via spelhallen.