Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Grinchen - Julen är stulen

Startat av Fredrik Skoglund, 24 september 2011 kl. 12:05:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg


Lindaj

Jag skulle också vela köpa en kopia av dig  :) Hoppas de löser sig med datorn!

disco

Aldrig kul med dator-strul Daniel, hoppas det bara är nätaggregatet och inget mer!

Åter igen, ta all den tid du behöver!
God Jul!

Daniel Hofverberg

Jag har goda och dåliga nyheter.

De goda nyheterna är att efter att jag köpt ett nytt nätaggregat och fått det installerat har jag fått datorn att fungera igen, och övriga komponenter (moderkort, grafikkort, o.s.v.) verkar intakta. :)

De dåliga nyheterna är att i samband med datorhaveriet verkar en av mina hårddiskar ha lagt av, som nu verkar tämligen död. Den snurrar visserligen, men jag har inte lyckats komma åt något data på den. Jag vet ännu inte om jag kommer att lyckas att rädda något innehåll på hårddisken eller inte, men innan jag ens försöker måste jag införskaffa en ny hårddisk så att jag har någonstans att lägga eventuella räddade filer på.

Den havererade hårddisken råkar tyvärr vara just den som innehöll allt synkningsmaterial till Grinchen - Julen är stulen (plus mycket annat). :( Kanske går det att rädda synkningsmaterialet och DVD-materialet, men det kan jag inte veta förrän jag får den nya hårddisken så jag har någonstans att lägga filer som räddningsprogram eventuellt lyckas återskapa/rädda. Går det inte att rädda måste jag i så fall börja om från början med det här projektet... :(

Summa summarum är alltså att det finns ingen chans att kunna bli klar med Grinchen-DVD:n innan jul, då jag förmodligen inte ens vet om det går att rädda innehållet på hårddisken före jul. Jag är hemskt ledsen för detta... :(

Förr eller senare kommer jag absolut att färdigställa det här projektet, och när så sker gör jag gärna kopior till alla er som frågat efter det. Jag kommer förstås att försöka göra allt klart så fort som möjligt, men i dagsläget kan jag inte ens ge någon uppskattad tid om när det kan vara klart... Jag kan förstås inte hålla på med det här förrän jag har utrönt alla möjligheter att kunna rädda innehållet på den havererade hårddisken, som utöver det här och flera andra synkningsprojekt också innehöll drygt 1 TB med TV-inspelningar...

Och innan någon hinner fråga: givetvis har jag inte varit efterklok nog att göra säkerhetskopior av innehållet på hårddisken... :(

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 december 2017 kl. 15:59:19
Jag har goda och dåliga nyheter.

De goda nyheterna är att efter att jag köpt ett nytt nätaggregat och fått det installerat har jag fått datorn att fungera igen, och övriga komponenter (moderkort, grafikkort, o.s.v.) verkar intakta. :)

De dåliga nyheterna är att i samband med datorhaveriet verkar en av mina hårddiskar ha lagt av, som nu verkar tämligen död. Den snurrar visserligen, men jag har inte lyckats komma åt något data på den. Jag vet ännu inte om jag kommer att lyckas att rädda något innehåll på hårddisken eller inte, men innan jag ens försöker måste jag införskaffa en ny hårddisk så att jag har någonstans att lägga eventuella räddade filer på.

Den havererade hårddisken råkar tyvärr vara just den som innehöll allt synkningsmaterial till Grinchen - Julen är stulen (plus mycket annat). :( Kanske går det att rädda synkningsmaterialet och DVD-materialet, men det kan jag inte veta förrän jag får den nya hårddisken så jag har någonstans att lägga filer som räddningsprogram eventuellt lyckas återskapa/rädda. Går det inte att rädda måste jag i så fall börja om från början med det här projektet... :(

Summa summarum är alltså att det finns ingen chans att kunna bli klar med Grinchen-DVD:n innan jul, då jag förmodligen inte ens vet om det går att rädda innehållet på hårddisken före jul. Jag är hemskt ledsen för detta... :(

Förr eller senare kommer jag absolut att färdigställa det här projektet, och när så sker gör jag gärna kopior till alla er som frågat efter det. Jag kommer förstås att försöka göra allt klart så fort som möjligt, men i dagsläget kan jag inte ens ge någon uppskattad tid om när det kan vara klart... Jag kan förstås inte hålla på med det här förrän jag har utrönt alla möjligheter att kunna rädda innehållet på den havererade hårddisken, som utöver det här och flera andra synkningsprojekt också innehöll drygt 1 TB med TV-inspelningar...

Och innan någon hinner fråga: givetvis har jag inte varit efterklok nog att göra säkerhetskopior av innehållet på hårddisken... :(

Om du inte redan testat det, kan jag rekommendera att prova en dockstation för att rädda innehållet på hårddisken. Jag har en sådan, och den har (hittils) hjälpt oavsett vad som tagit död på hårddiskarna jag tagit ut filer från. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 18 december 2017 kl. 17:09:36
Om du inte redan testat det, kan jag rekommendera att prova en dockstation för att rädda innehållet på hårddisken. Jag har en sådan, och den har (hittils) hjälpt oavsett vad som tagit död på hårddiskarna jag tagit ut filer från. :)
Det här är en extern hårddisk.

TrondM

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 december 2017 kl. 20:29:44Det här är en extern hårddisk.

Det er bra. Da kan det hende det er USB-SATA-interfacet som er ødelagt, og ikke selve harddisken. Jeg ville prøvd å åpne kabinettet og ta ut harddisken, og koble den direkte i din dator (eller i en dockstasjon).

Daniel Hofverberg

Tack för tipset, kan vara värt ett försök...

Richardo

Ifall någon bara vill se filmen, behöver ni bara ladda ner filmen från länken nedan.

Tog bara 20-30 minuter och jag skannade filen. Inget virus! :)

Länk 1: https://thepiratebay.cr/torrent/6889793/Grinchen.Julen.Ar.Stulen.2002.SWEDiSH.AC3.XviD-Rand000m

Länk 2 (ifall den första inte fungerar): https://kickass.cd/grinchen-julen-a-igrave-tt6870009.html 

(Bolagen får skylla sig själva för att de inte släpper den svenska dubbningen)

TBT_STR_QR

Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Daniel Hofverberg

Personligen ser jag inget etiskt fel med att ladda ner sådant som trots allt inte finns att tillgå på laglig väg (det är en helt annan femma när det gäller filmer och serier som har släppts på Blu-Ray i Skandinavien). MEN det är förstås fortfarande olagligt att ladda hem upphovsrättsskyddat material, så det finns en liten risk att rättighetsinnehavare kan spåra ens IP-adress, begära ut abonnemangsuppgifter från ens Internet-leverantör och polisanmäla.

Förmodligen är risken väldigt liten, men för att ta det säkra före det osäkra skulle jag rekommendera att man använder sig av en VPN-tjänst när man laddar hem från öppna Bittorrent-sajter, för att säkerställa att ingen ska kunna spåra vem du är när du laddar hem något.

Richardo

Vad menar att de kan "begära ut abonnemangsuppgifter"?

TBT_STR_QR

Betyder det att det är fritt fram att streamma vad man vill utan att fällas? Med tanke på att du specificerade just nedladdning.
Dubbningshemsidan DISCORD:
https://discord.gg/TwgqftwGxC

Daniel Hofverberg

I dagsläget är det inte olagligt att streama något, så där är det bara den som faktiskt lägger ut det som eventuellt begår lagbrott; inte de som tittar.

Citat från: Richardo skrivet 19 december 2017 kl. 20:44:02
Vad menar att de kan "begära ut abonnemangsuppgifter"?
Det innebär att kontakta Internetleverantören och begära att få veta vem som hade en viss IP-adress vid ett visst tillfälle. Det innebär ju då vanligtvis vem som abonnemanget står på, om IP-adressen tillhör ett Internet-abonnemang i en privat bostad.

Tessan

Hej, och God Jul! :) hoppas ditt datastrul har löst sig! om du får igång datorn igen, och får åtkomst till filmen, så köper jag jätte gärna ett ex med svenskt tal. Det verkar verkligen vara helt omöjligt att hitta!  :-[
Hittar ingen mejl till dig, men du kan kontakta mig på

God Jul och Gott nytt år!