Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Barntrean Old School

Startat av Cadpig, 15 maj 2006 kl. 23:28:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Skokaka och 3 gäster tittar på detta ämne.

TecknatÄlskare

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juni 2018 kl. 09:15:46
Jag har ett vagt minne av att Beethoven sändes på TV3, men exakt när eller i hur många avsnitt har jag ingen aning om. Jag har inget minne av att den serien skulle ha sänts på FilmNet/K-TV, och hittar heller inget i Svensk Mediedatabas som tyder på det.

Enligt SMDB så har Beethoven sänts på K-TV

Jag har inget minne av att tecknade Ivanhoe skulle ha sänts på TV3.


sickstew

Förvånad att Swat kats nämns i så få inlägg, visades på barntrean och cartoon network. Jag på god väg att få hela säsong 1 på svenska samlad... efter många års letande

TecknatÄlskare

Citat från: sickstew skrivet 25 juni 2018 kl. 14:47:12
Förvånad att Swat kats nämns i så få inlägg, visades på barntrean och cartoon network. Jag på god väg att få hela säsong 1 på svenska samlad... efter många års letande

Tyvärr väldigt många serier som inte nämns vissa serier är till och med helt bortglömda tills någon hittar det på något band.

Daniel Hofverberg

Citat från: TecknatÄlskare skrivet 25 juni 2018 kl. 12:11:59
Enligt SMDB så har Beethoven sänts på K-TV
Verkligen? Kan du ge exempel på något sådant datum? För jag kan inte hitta något om TV-serien Beethoven på SMDb; bara att FilmNet sände långfilmen Beethoven vid ett flertal tillfällen.

TecknatÄlskare

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juni 2018 kl. 02:44:42
Verkligen? Kan du ge exempel på något sådant datum? För jag kan inte hitta något om TV-serien Beethoven på SMDb; bara att FilmNet sände långfilmen Beethoven vid ett flertal tillfällen.


Blev lite lurad när jag sökte på det då det stod K-TV över så tänkte jag att det borde vara den serien men det var som du sa långfilmen tyvärr.
Men har pratat med några om just denna serien och den ska ha sänts på svensk tv.

Jabberjaw

Finns det någon som har svenska intron för dessa tecknade serierna. Alla sändes en gång i tiden 1994 - 1998 på barntrean Tv3 till 100%. Och har till dagens dato vad jag vet aldrig förekommit på nätet eller på youtube  :-[


Busungarna (The little rascals animated series)

Josies Äventyr (Josie and the Pussycats)

jeannie (Jeanie Hanna-Barbera)

Beethoven (Beethoven animated series)         


Jabberjaw

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juni 2018 kl. 02:44:42Verkligen? Kan du ge exempel på något sådant datum? För jag kan inte hitta något om TV-serien Beethoven på SMDb; bara att FilmNet sände långfilmen Beethoven vid ett flertal tillfällen.
Har en VHS film från CiC video 1994/1995
Och är 99.9% säker på att röstcredits anger Eurotroll som dubbningsbolag.

Var väl samma med alla deras videosläpp, tv-serier som tidigare sänts på Filmnet eller TV3 barntrean? :)


Om jag minns rätt från innan sommaren när jag såg filmen.  Så stog det röstcredits på avsnitten. Dock inga kompletta figurer och röster..