Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ser på Luften Hjältar och fick mig en funderare.

Startat av bearlindo, 23 september 2015 kl. 15:55:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

bearlindo

Hej jag ligger och kollar på Luftens Hjältar och jag har kommit till avsnittet "Plunder and Lightning Part 3". När man hör Shere Khans svenska röst i detta avsnitt, en röst som görs av Roger Storm så började jag fundera över en röst i Ducktales. Det som slog mej var att Roger Storm lät väldigt lik Bubba Anka. Innan nån kommer med något klagomål så vet jag mycket väl att Bubba gjordes av Anders Öjebo men det jag syftar på är ett särskilt avsnitt med Bubba. Avsnittet heter Bubbas Big Brainstorm och i det avsnittet får Bubba en tänkarhjälm på huvudet och blir supersmart. I och med det så ändras även Bubbas röst och det är då som jag tycker att det låter som att Roger Storm tagit över rollen då den rösten låter likt Shere Khan i Luftens Hjältar. Nån som håller med mig? Samt nån som har som jag avsnitten tillgängliga och också kan jämföra? Annars kan jag sätta ihop ett klipp och ladda upp nånstans så ni kan få höra :) Hjälp mej gärna att bekräfta om jag har rätt eller fel i min teori :)

Erika

Jag har inte sett det där "Ducktales"-avsnittet på evigheter, men jag har för mig att det var Roger Storm som gjorde smarta Bubbas röst, så du har hört rätt. :)

Ipax7

Hej!

Jag kan inte svara på om det var Roger Storm eller inte men det lät väldigt likt honom. Jag har inte heller sett episoden på länge, men jag vet precis vilket avsnitt du syftar på. Vad jag kommer ihåg så höll han (om det var Roger Storm) dock en lite lättare ton för att passa karaktären smarta Bubba bättre än vad han jämnförelsevis brukar göra med Shere Khan; som är väldigt lugn och dov i sin röst, där smarta Bubba är mer öppen och förklarande. Det är definitivt likt  :)
Det var lägligt, nu sticker vi - Miles Mayhem

Daniel Hofverberg

Det var väldigt länge sedan jag också såg det avsnittet av DuckTales, men jag håller med Erika att jag också vill minnas att det var Roger Storm där. Han har ju en relativt säregen röst, som man brukar känna igen ganska tydligt.

Igthorn

Slänger in en röst på Roger Storm här också. Använder samma röstläge som när han gör berättaren i Långbenkortfilmerna (tänker särskilt på en där Långben ska banta). Eller tja, det är väl hans normala röstläge egentligen.

Daniel Hofverberg

Ja, det ligger i alla fall väldigt nära Rogers naturliga röstläge.

Hans Tolvaly

Jepp, jag kan intyga att det är Roger som gör Bubbas röst i det avsnittet.
Har avsnittet på datorn, så jag har kunnat lyssna på det.

Elios

Vad är det som är så märkvärdigt med att Roger Storm har hoppat in och tagit över lite?
Det brukar ju folk ändå göra i andra filmer att man bytt ut någons röst!?
Iallafall så kollade jag på Disney Plus det avsnittet och det är mycket riktigt Roger Storm som hoppat in som Bubba. Men det är väl inget konstigt alls?