Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

sälen Seabert (Bibifoc)

Startat av Jabberjaw, 9 juli 2020 kl. 17:30:35

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jabberjaw

Någon som har introt till den här tecknade serien. Den sändes på TV1000 och senare 1993-1994 sände även TV3 serien i barntrean blocket presenterat utav Skurt & Ingamay.



https://www.youtube.com/watch?v=HX7B3lFgKW0

Lilla My

Har bara det på nederländska tyvärr  :-\

Jabberjaw

Citat från: Lilla My skrivet  9 juli 2020 kl. 18:47:23
Har bara det på nederländska tyvärr  :-\

:( Det kan även finnas ett intro dubbat av Kanal10 som också gav ut serien vill jag minnas. Tror att jag till o med har en av deras videofilmer nere i källaren.
Men hade hoppats på att någon har TV3 introt också här på forumet eller någon gäst besökare som trillar in av en ren slump  ;D

Erika

Citat från: Jabberjaw skrivet  9 juli 2020 kl. 18:57:49
:( Det kan även finnas ett intro dubbat av Kanal10 som också gav ut serien vill jag minnas. Tror att jag till o med har en av deras videofilmer nere i källaren.
Men hade hoppats på att någon har TV3 introt också här på forumet eller någon gäst besökare som trillar in av en ren slump  ;D

Jag vill minnas Kanal10:s utgåva har engelskt intro.

E

Den serien hette väl Sälman här i Sverige?

Steffan Rudvall


Jabberjaw

På TV3 hette den sälen Seabert, och på Kanal10 sälman.

Erika

Hur många olika svenska dubbningar finns det? Jag förutsätter varken TV1000, Kanal10 (vhs) och TV3 använde samma dubbning..?

Daniel Hofverberg

Rimligen borde väl TV1000 och TV3 ha haft samma dubbning, som ju hade samma ägare och ingick i samma koncern.

Men utan att veta med säkerhet förutsätter jag att VHS-utgåvorna haft en annan dubbning...