Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Denver - den siste dinosaurien (Denver, the Last Dinosaur)

Startat av Beck, 9 september 2007 kl. 23:38:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Visserligen verkar ju nya Denver the last Dinosaur inte alls komma upp i samma höga klass som originalserien, men verkar ändå inte så tokig, så jag hoppas också att den nya serien kommer hit.

Citat från: Jabberjaw skrivet 24 november 2018 kl. 11:55:06
Det får man verkligen hoppas att den inte gör.  :o  :( Vilken bedrövlig b-kopia av orginalserien och ett skämt mot alla Denver fans..
Varför hoppas du det...? Även om den kommer hit lär det ju inte vara någon som tvingar dig under pistolhot att se på serien, så tycker du inte om den är det bara att du struntar i det... Större utbud är ju trots allt alltid av godo.

Fördelen om 2018 års Denver kommer till skandinavisk TV är ju att chansen ökar att den gamla goda originalserien också börjar sändas igen; på samma sätt som Disney Channel började sända gamla That's So Raven innan premiären av nya Raven's Home. Visserligen tror jag inte chansen är jättestor att 1990-talsserien börjar sändas igen i vilket fall som helst, men den ökar i alla fall om den nya serien börjar sändas; och utan den är nog chansen i stort sett lika med noll att originalserien visas igen i Skandinavien... :(

Jabberjaw

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 november 2018 kl. 13:07:41
Visserligen verkar ju nya Denver the last Dinosaur inte alls komma upp i samma höga klass som originalserien, men verkar ändå inte så tokig, så jag hoppas också att den nya serien kommer hit.
Varför hoppas du det...? Även om den kommer hit lär det ju inte vara någon som tvingar dig under pistolhot att se på serien, så tycker du inte om den är det bara att du struntar i det... Större utbud är ju trots allt alltid av godo.

En anledning. Man ska inte uppmuntra den 3D animerade skräp som dom producerar idag. Det skall gå fort, vara billigt att producera och dubbningsskådespelarna får ett försök sedan skall nästa sekvens produceras. Till dom större produktionsbolagen som Walt Disney så sätts det hårdare krav på kvalitén men i dom flesta mindre TV-serierna så är det ju bara skräp.

Uppmuntrar man denna typen av produktioner och särskilt "nyskapning" av gamla kulturskatter så kommer det bara sluta med att dom grävs bort, licenser köps upp enbart för att låsa in i valvet. Ett exempel är ju när Disney köpte Saban arkiven. Dom serierna har ju Disney inte ens haft mage att släppa på DVD ännu...?   ::) >:(

Kollar man utbudet på Viaplay i dagsläget så finns inte en enda gammal TV-serie kvar. Så jag tycker inte alls att man borde uppmuntra denna typen av halvkass b-kopia utav gamla kulturskatter för det vinner ingen på utom produktionerna själva.  :-[

Crash Override

här har ni en lista på följande från dvd'n jag har rippat den och lakt den i ordning
skriver vilka avsnitt som är med bara orkar ej skriva namnet på episoderna
04
05
06
17
22
23
24
26
27
28
30
32
34
35
36
37
38
39
41
42
43
44
45
48
49
50

Elios

Oj! Blandade ihop denna totalt med Rex och hans vänner för där är ju med Sture Ström med och spelar Rex. Så han har alltså medverkat i totalt tre stycken filmer/serier med dinosaurier alltså. Kunde man inte riktigt tro. Dessa två och så Landet för längesedan. påminn mig om jag glömt någon.
För övrigt angående denna serie om Denver. Går den att få tag på i dagens läge?

Alexander

Citat från: Elios skrivet 21 december 2019 kl. 04:24:31
Oj! Blandade ihop denna totalt med Rex och hans vänner för där är ju med Sture Ström med och spelar Rex. Så han har alltså medverkat i totalt tre stycken filmer/serier med dinosaurier alltså. Kunde man inte riktigt tro. Dessa två och så Landet för längesedan. påminn mig om jag glömt någon.
För övrigt angående denna serie om Denver. Går den att få tag på i dagens läge?

Det är inte alla avsnitt, men ganska många ändå finns på DVD av Denver.
https://www.discshop.se/filmer/dvd/denver_den_siste_dinosaurien_3_disc/P81387

Daniel Hofverberg

Tyvärr är det ju "bara" 28 av de 50 avsnitten som släppts på DVD och kvaliteten lämnar en del övrigt att önska, men nu när boxen är så väldigt billig är den absolut ändå köpvärd. :)

De resterande avsnitten är betydligt svårare att få tag i, men de allra flesta ska jag ha spelat in på VHS.

Det visade sig för övrigt finnas hela fyra olika trådar om Denver, den siste dinosaurien, så jag har slagit ihop alla trådarna till en enda nu för att få lite översikt. :)

Elios

Ja du får kolla vilka du har inspelade på vhs isåfall Daniel när du har tid då.  ;D

Jabberjaw

Minns att jag skulle ge mig på dokumentera alla Vhs köpfilmer med DVD boxen för se vilka episoder som finns den vägen. Har dock fallit bakom andra projekt... Men gissar på att dvd plus vhs utgör en 30-40 avsnitt av 52 som dubbats med Denver.

Oskar

#68
Det finns en ny denver på sf kids och cmore. Jag vet inte vilka röster som dubbar. Den nya versionen har ingen anknytning till den gamla denver. Det finns inge creditlistan till nya denver.

Jabberjaw

Citat från: Oskar skrivet  4 januari 2022 kl. 11:21:17
Det finns en ny denver på sf kids och cmore. Jag vet inte vilka röster som dubbar. Den nya versionen har ingen anknytning till den gamla denver. Det finns inge creditlistan till nya denver.

Skamligt i jämförelse med orginalet. Både soundtracket och CGI animeringen. Nä Fransmän skall hålla sig borta från allt som har med biltillverkning, matlagning och tecknat att göra....  ::) :(

Låt oss inte förpesta orginalserien med att diskutera det här nya skräpet under samma namn. Det är uppenbart att man i hopp som med mycket andra serier nuförtiden skall rida på namnet och få en snålskjuts in i rampljuset med sin "nya" (2018) TV serie.

TonyTonka

Någon som vet hur många avsnitt av serien som dubbades och hur många/vilka som gavs ut på VHS/DVD?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Zebastian


TonyTonka

Citat från: Zebastian skrivet 23 februari 2022 kl. 17:57:42
Kanske pojken spelas av en vuxen som låter som ett barn

Om du menar Wally så har Mårten Toverud bekräftat att han gjorde Wallys röst. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Beck

Citat från: Beck skrivet 22 januari 2010 kl. 22:01:20Denver visades på Kanal 5 som en del av barnprogrammet Bennys Badrum mellan 1995 och 1997, om ni minns.
Är det någon som har hela avsnitt med Bennys badrum?