Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Scooby Doo Where are you säsong 3

Startat av moviefan, 4 juni 2013 kl. 20:15:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Hej !!

Jag köpte säsong 3 för ett tag sedan. Enbart engelska utgåvan. Varför innehåller säsong 3 av where are you  av
avsnitt med The scooby doo show ?  Finns säsong 1 och 2 med scooby doo show på dvd ? (Jag har säsong 1 och 2
med Where are you avsnitt)

Daniel Hofverberg

Benämningen Scooby-Doo - Where Are You? - Säsong 3 är lite vilseledande, då det egentligen bara gjordes två säsonger av Scooby-Doo - Where Are You?. Men delar av säsong 3 sändes i USA ursprungligen under Scooby-Doo - Where Are You?-vinjetten, som del av programblocket Scooby's All-Stars (tillsammans med bl.a. Sportfånarna).

The Scooby-Doo Show är egentligen ett senare påhitt - ett namn och en vinjett skapad för syndikation och utlandssändningar, och användes aldrig när serien ursprungligen sändes i USA på ABC. I USA gick det som populärt kallas för säsong 1 av The Scooby-Doo Show som inslag i The Scooby-Doo/Dynomutt Hour, säsong 2 som inslag i Scooby's All-Star Laff-A-Lympics och säsong 3 alltså som inslag i Scooby's All-Stars.

Just därför har säsong 3 av The Scooby-Doo Show släppts i USA på DVD under titeln Scooby-Doo - Where Are You?, precis som när serien först sändes i USA som inslag i Scooby's All-Stars. Säsong 1 av The Scooby-Doo Show har släppts på DVD i USA under titeln The Scooby-Doo/Dynomutt Hour - The Complete Series, där även säsong 1 av Dynomutt finns med. Dock har säsong 2 tyvärr inte släppts på DVD någonstans i världen; åtminstone inte annat än lösryckta avsnitt i diverse samlings-DVD:er. Däremot har säsong 2-avsnitten släppts via iTunes Store i USA.

Tyvärr har The Scooby-Doo Show inte släppts på DVD i Sverige eller ens Europa överhuvudtaget; åtminstone inte utöver några lösryckta avsnitt här och var. Men som du konstaterar har Scooby-Doo - Where Are You? (båda säsongerna) släppts på DVD i Sverige, fast säsong 2 var tyvärr omdubbad med en ny dubbning gentemot TV-sändningarna.

moviefan

Jag har 13 Spökliga Berättelser Jorden runt samt 13 Spooky Tales på dvd. Med en del avsnitt från Scooby Doo Show. På den förstnämda filmen så är det 7 avsnitt från show. Och på andra jag nämnde är det 2 avsnitt. Med svenskt tal. Vilka dvd filmer med avsnitt har ni ?