Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Alexander skrivet 10 augusti 2016 kl. 09:24:35
Är det någon som har creditlistan till den nya Landet för längesedan 14: De modigast resa? Hade varit väldigt intressant att veta rösterna med tanke på det var 7 år sedan den förra filmen kom.  :)
Tyvärr har jag ingen creditlista, men jag kan höra med min presskontakt på Universal Sony Pictures, och se om de kan ordna fram en.

Står det inget utsatt på DVD-utgåvan?

Och som parentes: Nu har jag i och för sig inte sett den här senaste filmen, men finns det verkligen något kvar att berätta i en fjortonde film som inte redan tagits upp i någon av de 13 tidigare filmerna i serien...?

Oscar Isaksson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 augusti 2016 kl. 21:04:36
Och som parentes: Nu har jag i och för sig inte sett den här senaste filmen, men finns det verkligen något kvar att berätta i en fjortonde film som inte redan tagits upp i någon av de 13 tidigare filmerna i serien...?

Uppenbarligen, lägg till en tv-serie på 26 avsnitt också. Man kan nog tycka att de har mjölkat färdigt den där kassakon till sista droppen. ::)

Alexander

#407
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 augusti 2016 kl. 21:04:36
Tyvärr har jag ingen creditlista, men jag kan höra med min presskontakt på Universal Sony Pictures, och se om de kan ordna fram en.

Står det inget utsatt på DVD-utgåvan?

Och som parentes: Nu har jag i och för sig inte sett den här senaste filmen, men finns det verkligen något kvar att berätta i en fjortonde film som inte redan tagits upp i någon av de 13 tidigare filmerna i serien...?

Tack så mycket, det skulle jag verkligen uppskatta.  :)
Jag tycker att Landet för längesedan 14 var väldigt bra, en utav de bättre filmerna i serien. Den slår såklart inte den första men den slår definitivt Landet för längesedan 9,11,12 och 13.

Universal har insett att historierna (och pengarhögen) är oändliga med Landet för längesedan.  ;D

Daniel Hofverberg

Du svarade dock inte på min fråga. Det står inget om svenska röster på DVD-utgåvan? När det gäller Universal brukar de ju hyfsat ofta (om än tyvärr långt ifrån jämt) ha programmerade uthopp med lokala dubbcredits efter sluttexterna.

Alexander

#409
Jag har tyvärr inte DVDn, har inte sett den i butikerna. Har sett filmen online på engelska. Så jag vet tyvärr inte, men om jag hittar den så ska jag självklart se om det då finns creditlista.

Daniel Hofverberg

Okej, är det någon annan här som har DVD:n? Det vore ju bra att veta om det står utsatt innan, så man inte kontaktar pressavdelningen på distributören och lägger ner en massa energi i onödan; om det faktiskt skulle stå utsatt kompletta dubbcredits...

gstone

Jag skulle gärna vilja ha creditlista på dom svenska rösterna till Tuby The Tuba
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

patriknills9

Är en norska-serbiska långfilm från 1933?

Daniel Hofverberg

Citat från: patriknills9 skrivet 17 november 2016 kl. 22:30:31
Är en norska-serbiska långfilm från 1933?
Nu förstår jag inte alls vart du vill komma...?

Anders

Citat från: jimstrom skrivet  3 september 2015 kl. 21:10:01
Hej Anders, vilken röst använder Steve Kratz när han gör Goldfinger? Jag har ett minne någonstans att Gunnar Ernblad gjorde Goldfinger i James Bond Jr.
Här är ett avsnitt där Goldfinger medverkar. Det är helt klart Steve Kratz.  :)

https://www.youtube.com/watch?v=f96wzTLS5_Q&t=821s
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

jimstrom

Ja inte mycket att diskutera där.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 16 juli 2016 kl. 19:59:07
Dessutom har jag identifierat:

Den rosa kaninen - Andreas Nilsson
Pumbaa Junior - Mia Kihl
Zazu - Anders Aldgård
Rafiki - Svante Thuresson
Lara - Åsa Bjerkerot
Inföding - Eric Donell
Infödingshövdingen - Roger Storm
Gam-polis - Roger Storm
m.fl

Vem är Lara?

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 mars 2017 kl. 23:47:10
Vem är Lara?

En rentjej i ett avsnitt där Rafiki försöker hjälpa en ful renkille att vinna hennes hjärta.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet  1 april 2017 kl. 00:58:52
En rentjej i ett avsnitt där Rafiki försöker hjälpa en ful renkille att vinna hennes hjärta.

Du tänker alltså på avsnittet "Skönheten och Gnun".

Fast det är absolut inga renar, det är en gnu med stora tänder som har huvudrollen och så är det en gasell han är förälskad i.

Det finns väl inga renat i Afrika, det vet jag med 100% Renar föredrar vintriga platser och vad jag vet så finns renar bara i norra halvklotet, iallafall i Norden, Ryssland och Nordamerika.

Vilka gör förresten geparderna Cheetato & Cheetata? (för det var ett tag sedan jag såg de avsnitt där de medverkar)

Hursomhelst, jag har indtifierat vissa röster i Lilla Djungelboken:

Följande röster minns jag från creditlistan i avsnittet "Den Röda Leran", som tidigare fanns på YouTube, men som tyvärr har tagits bort:
Jed - Roger Storm
Fred - Anders Öjebo
Ned - Pär Elofsson
Winifreds morbror - Daniel Bergfalk

Jed, Fred och Ned är tre babianer som bor i Ödemarken, de medverkar i tre avsnitt av serien: "En Natt i Ödemarken", "En orangutang bland babianer" och "Den Röda Leran"

Andra röster jag lyckats känna igen är:
Mahra - Monica Forsberg
Rödhundarnas ledare - Roger Storm
Cain - Roger Storm
Akela - Anders Öjebo (med Pongos röststämma)

Mahra är mamma till Jed, Fred och Ned och hon medverkat i två avsnitt av serien: "En Natt i Ödemarken" och "En orangutang bland babianer", i den sistnämnda har hon en helt annan röst, men i den förstnämnda är jag säker på att det stämmer, det var förvisso några år sedan jag sist såg avsnittet, men jag har det i färskt minne och utifrån hur rösten låter råder det ingen somhelst tvekan om att det är hon.

Rödhundarna är endast med i avsnittet "Rödhundarna" och Cain och Akela är endast med i avsnittet "Vargarna kommer" och jag även memorerat dessa röster och är säker på att dessa stämmer utifrån hur de låter.

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 april 2017 kl. 18:15:06
Du tänker alltså på avsnittet "Skönheten och Gnun".

Fast det är absolut inga renar, det är en gnu med stora tänder som har huvudrollen och så är det en gasell han är förälskad i.

Det finns väl inga renat i Afrika, det vet jag med 100% Renar föredrar vintriga platser och vad jag vet så finns renar bara i norra halvklotet, iallafall i Norden, Ryssland och Nordamerika.



Okej, jag får be om ursäkt. Har faktiskt inte stor koll på djur, men ja, det är det avsnittet jag menar. :)

Såg även att du eftersökte rösten på Mahra, och i minst ett avsnitt har jag för mig att hon spelas av Katarina Hansson. Minns nämligen att jag har ett avsnitt med henne på VHS någonstans. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D