Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bert-Åke Varg

Startat av Marcus, 3 februari 2006 kl. 20:52:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marcus

Är det nån som vet om Bert-Åke har någon ny röstdubbning på gång?
Han har verkligen en fantastisk röst.

GaBBe

Nu måste jag bara säga emot dig att det har han verkligen inte.

Erika

Jag har läst någonstans att han är med i "Lilla kycklingen".
I övrigt håller jag med Marcus.

ddubbning

Enligt min åsikt är Bert-Åke Varg en mycket bra skådespelare,såväl när det gäller dubbning som när det gäller vanligt skådespeleri.När det gäller dubbning är han nog dessutom utan konkurrens den "meste" svenske dubbaren någonsing,möjligen i konkurrens med Peter Harrysson och kanske någon/några andra.
En av Bert-Åke Vargs paradroller är ju för övrigt Asterix röst i de flesta av de tecknade Asterixfilmerna.

clash

Jag har hört honom i Den förtrollande skogen. Tycker han e mkt bra.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

clash

Han är en av de få bra skådisarna i den hemska nydubben av My little pony-The movie. Rekomenderar INTE att se med nydubbning. Men den va ialla fall ganska ny...
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Bert-Åke Varg är ju för övrigt också med i bioaktuella Lilla kycklingen.

Annars tycker jag att det är alltmer sällan som man hör av honom i dubbningar - det är långt mellan gångerna. Och jag vet inte om det är en tillfällighet eller inte, men han verkar mest ha medverkat i dubbningar gjorda av Pangljud/Pangstudios...

Christer

Han är väl rätt högt till åldern kommen nu?

Daniel Hofverberg

Ja, om mina beräkningar stämmer så borde han vara 73 år nu.

Erika

Han var också med i "Lantmusen och Stadsmusen", dubbad av Eurotroll under våren 2005.   

Marcus

Han pratade också en av rösterna i Grodmysteriet.

Daniel Hofverberg

Jo, och Grodmysteriet gjordes av Pangstudios - därav är vi tillbaka till min poäng...

Akilles

Han var ju skitbra i Rederiet ju :D

clash

Bert-Åke har väl gjort en hel del dubbningar eller?
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Jo, visst har han varit med i en hel del dubbningar genom åren. I min erfarenhet mest för Pangljud/Pangstudios, men även en del hos andra dubbningsbolag. Men det börjar väl vara några år sen han var som mest aktiv - på senare år verkar det mest vara enstaka filmer här och var... Antagligen på grund av hans ålder, men han verkar dess bättre i alla fall inte ha pensionerat sig helt än.