Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Hanna-Barbera 5

Startat av TonyTonka, 2 april 2010 kl. 19:01:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

vet någon om dessa dubbats

Snooper och Blabber
Jeannie
The Ruff & Reddy Show
Jabberjaw
Grape Ape
Mutter Show
Yakky Doodle
Wacky Racers
Yo Yogi
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Citat från: Tonytonka skrivet  2 april 2010 kl. 19:01:41
vet någon om dessa dubbats

Snooper och Blabber
Jeannie
The Ruff & Reddy Show
Jabberjaw
Grape Ape
Mutter Show
Yakky Doodle
Wacky Racers
Yo Yogi


Har för mig att jag har sett dessa serier på Cartoon Network en gång kom inte ihåg om det var på svenska elller i originalversion men jag tror att Wacky Racers och Yo Yogi har blivit dubbade.

Erika

Åtminstone Wacky Racers, Jabberjaw, The Ruff & Reddy Show och Yo Yogi finns (delvis eller helt och hållet) dubbade till svenska. De andra vet jag inte.   

Daniel Hofverberg

The Ruff & Reddy Show har dubbats enstaka avsnitt av för samlingsvolymer på VHS, men jag kan inte minnas att serien som helhet har dubbats.

Jag har ett svagt minne av att Yakky Doodle visats på Cartoon Network i svenskdubbad form under 1990-talet. Jag är osäker på hur många avsnitt, men det var med största säkerhet Sun Studio i Köpenhamn som gjorde dubben.

Wacky Races dubbades av Sun Studio i Köpenhamn; jag är osäker om det finns mer än en dubb. Jabberjaw (hette Hajaru i Sverige) och Yo Yogi dubbades av Mediadubb International för TV3. Dessutom finns det även en VHS-dubb av Jabberjaw under originaltiteln där en del avsnitt finns med i dubbad form, men jag vet inte vilket dubbningsbolag som gjort den (men min personliga vilda gissning är Videobolaget).

De övriga serierna känner jag inte till att de ska ha dubbats i Sverige.

Varsågod

Jag vet att min mormor hade en kassett med Jabberjaw som var inhandlad på 90-talet. Filmen hette Hajen Jabbe och jag minns att det var välkända röster med i dubben, bl.a. Fredrik Dolk.
Jag kan tro att den gjordes av samma dubbningsbolag som stod för den tidens utgåvor av Spöket på Maud Frickets Farm och Scooby Doo möter den dynamiska duon, eller vad de nu hette exakt. (Förmodligen samma team där, då jag vet att Dolk dubbar i dessa.) Jag kan luska lite och återkomma när jag vet mer.

Daniel Hofverberg

Det var nog precis den VHS-kassetten jag syftade på, som gavs ut av Musikservice och som jag spontant misstänker gjordes av Videobolaget.

Elios