Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Hans Zimmer

Startat av moviefan, 29 november 2017 kl. 19:35:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Vilka soundtrack gillar ni ?  Hans musik, till Inception, Gladiator, Lejonkungen är mästerverk. Likaså Prinsen av Egypten och Spirit Hästen Från Vildmarken.

jimstrom

Lejonkungen, The Rock, Gladiator och The Lone Ranger är dom som sticker ut för mig, särskilt Hans Zimmers egna version av Ouverturen till Willhem Tell.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

moviefan

#2
Citat från: jimstrom skrivet 30 november 2017 kl. 14:37:50
Lejonkungen, The Rock, Gladiator och The Lone Ranger är dom som sticker ut för mig, särskilt Hans Zimmers egna version av Ouverturen till Willhem Tell.

Lejonkungen och The Rock, har grymt bra filmscore. Gladiator, är också mycket bra. Sången We Are Free, är bara så maffig. Time från Inception, är en given favorit. Likaså Prinsen av Egypten. Musiken till Lejonkungen, är kungligt bra, och han berättar storyn, med musiken på ett mycket bra och passande sätt.

https://www.youtube.com/watch?v=Aoy7k_Khmvs&list=PLWozj68WwTCARzuEM7aCwnP31oCQNgo2r&index=2

   Ovan Hans berättar om musiken till Lejonkungen.

https://www.youtube.com/watch?v=NvfSc1ZdOrw&index=2&list=PLWozj68WwTCCTO11gfOQtMrZ6d-PF4kp3

     Ovan  Jag sjunger stämma på Time  ;D ;D

Frozen_Death_Knight

#3
Min favorit filmscore från Zimmer är Pirates of the Caribbean: Curse of the Black Pearl. Det finns inte ett enda track i den filmen som jag inte gillar. De andra filmerna i serien hade bra scores också, men den första filmen var speciell i hur klockren varenda sång är.

Lejonkungens score är också väldigt bra, men musikalsångerna är lite mer minnesvärda på grund av hur ikoniska de har blivit.

moviefan

Citat från: Frozen_Death_Knight skrivet 30 november 2017 kl. 18:54:46
Min favorit filmscore från Zimmer är Pirates of the Caribbean: Curse of the Black Pearl. Det finns inte en enda track i den filmen som jag inte gillar. De andra filmerna i serien hade bra scores också, men den första filmen var speciell i hur klockren varenda sång är.

Lejonkungens score är också väldigt bra, men musikalsångerna är lite mer minnesvärda på grund av hur ikoniska de har blivit.

Pirates of Caribbean har bra score. Hans musik, till Kung Fu Panda och Madagascar är hyffsat bra också. Kul att både Zimmer och Elton John återvänder för musiken till nya Lejonkungen 2019.

Richardo


moviefan

Driving Miss Daisy har fint score också. Rätt så jazzig musik.  :D :D