Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Dagens barn filmpublik

Startat av moviefan, 2 juni 2018 kl. 18:19:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

moviefan

Uppskattar dagens barn filmer som Rädda Willy, ET, Jumanji mfl ? (De barnfilmer som kom på 90 talet) Eller är det mest allt det nya som gäller ? Det är inget större fel på de senare filmerna, serierna.  Vad tror ni ? 

Richardo

Hänvisar till The Oxford History of World Cinema av Geoffrey Nowel-Smith.

Soscla

Jag känner inga barn som jag kan fråga, men tror bergis att de säkert uppskattar filmerna om en vuxen säger åt dem att titta på dem. Osäkert om de själva skulle komma på tanken att vilja se dem. Frågan är väl om de blir oimponerade av de något föråldrade specialeffekterna :P



Citat från: Richardo skrivet  2 juni 2018 kl. 18:35:56
Hänvisar till The Oxford History of World Cinema av Geoffrey Nowel-Smith.

Eftersom den verkar ha kommit ut 1996 är väl det ett värdelöst tips eftersom frågan gällde dagens ungdomar?
It's so fluffy I'm gonna die!

moviefan

Det har ju kommit en ny Jumanji film. Har själv inte sett den, så jag vet inte hur långt efter första filmen den utspelar sig. Till er som har sett den, är den en riktig uppföljare på den första ?  Skulle dagens publik uppskatta första Rädda Willy, om det kom en ny idag ? 

TrondM

Den nye filmen har ingenting med den gamle filmen å gjøre, bortsett fra at begge heter Jumanji, og at de handler om et magisk spill.