Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Anders Öjebo spelar teater

Startat av Anders M Olsson, 31 december 2005 kl. 12:14:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

Anders Öjebo medverkar som Lefou i Göta Lejons uppsättning av Skönheten och Odjuret. Så nu kan alla ni som undrat hur han ser ut gå till den här sidan:

http://www.skonhetenochodjuret.se/

Han finns på bild redan på första sidan, men om ni klickar på "Ensemble/musiker" i vänstermenyn hittar ni en bättre bild.

PAAATE

Det var som i helvete...

Sådär trodde jag verkligen inte han skulle se ut.  :o
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Mycket intressant att se. På samma sida fanns ju också bilder på några andra dubbningsskådespelare; främst Per Eggers (bl.a. Peddler i Aladdin), Vicki Benckert (fler roller än jag kan räkna till...) och Linus Wahlgren (ännu fler roller...).

Kloppstock

Nej.. rösten vi alltid hört känns inte riktigt som den passar in på det ansiktet känner jag spontant!

ända sedan Disneydags guldålder i början av 90 har jag alltid undrat hur han ser ut.

Han låter ju ganska ungdomlig på rösten så hur gammal är han egentligen?..jag tippar på runt 40? nån som vet?

Jag har alltid varit övertygad om att han måste vara blond. ack så fel man kan ha




Anders M Olsson

Citat från: Kloppstock skrivet  5 januari 2006 kl. 01:07:02
Han låter ju ganska ungdomlig på rösten så hur gammal är han egentligen?..jag tippar på runt 40? nån som vet?

Ingen dum gissning alls. Enligt Svensk Filmdatabas är han född den 10 mars 1966.
http://www.svenskfilmdatabas.se/

Anders M Olsson

#5
Det här måste ni bara se:

Anders Öjebo och hela ensemblen från scenmusikalen Avenue Q var med på tv i direktsändning i Go'kväll i dag den 26/1.

Programmet kan ses under några dagar framöver på SVTs hemsida
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=45917

Passa på medan programmet ligger kvar! Det här är bara så bra att ni inte vill missa det!

(Inslaget från Avenue Q börjar omkring 4:48 in i programmet. Sen kommer ett sångnummer till lite senare på 39:00, men där är Anders Öjebo inte med.)

Om ni inte omedelbart känner igen honom så är det Öjebo som gör rollen som Brian i bilmönstrad skjorta.

Kloppstock

#6
Jag tryckte på Go Kväll igår
Sedan min bror kommit inspringande och påpekat att "Fenton Spadrig" var med i GO Kväll, tryckte jag snabbt på TV:n
och blev förvånad över att istället se "Kalle Moraeus" i Avenue Q enseblen, jag började direkt leta efter Bengan med dragespelet, men han var ej att finna
jag visste ioff inte att Kalle Moraeus gjorde rösten till Fenton??? föresten ;) (mobbar idag min okunnige bror)
men sedan visade det sig vara varken Kalle Moraeus
eller Roger Storm det handlade om :-X utan det var Anders Öjebo..Kroppen passar inte till den röst vi alla är uppvuxna med :o


Anders Öjebo vill hjärna spela teather

Det går imorgon i repris vid 9 tiden

PAAATE

Citat från: Kloppstock skrivet 27 januari 2007 kl. 10:28:44
Kroppen passar inte till den röst vi alla är uppvuxna med :o

Kunde inte hålla med mer... :S :P
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Soscla

Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 januari 2007 kl. 21:39:49
Det här måste ni bara se:

Anders Öjebo och hela ensemblen från scenmusikalen Avenue Q var med på tv i direktsändning i Go'kväll i dag den 26/1.


jag hamnade där efter lite zappande och undrade vad det var för något, sen hörde jag massa röster och började undra ännu mer, och  för att följa mönstret på den här tråden, han såg INTE ut som jag tänkt mig. 
It's so fluffy I'm gonna die!

GaBBe

Underbart att se honom. Han såg faktiskt ut ungefär som jag hade tänkt mig. Riktigt bra show. =)

Mneth

Jag såg Skönheten och Odjuren på Göta Lejon i höstas, och såg till min gläjde i programmet att Öjebo skulle vara med. Reaktionen blev dock precis som er, trodde inte han skulle se ut så. Dock kände jag igen honom på rösten när han väl började prata. Han har en väldigt mångsidig röst tycker jag. Han kan göra allt från skrikig papegoja till mörk röst med mycket dialekt.

gstone

Citat från: Anders M Olsson skrivet 31 december 2005 kl. 12:14:05
Anders Öjebo medverkar som Lefou i Göta Lejons uppsättning av Skönheten och Odjuret. Så nu kan alla ni som undrat hur han ser ut gå till den här sidan:

http://www.skonhetenochodjuret.se/

Han finns på bild redan på första sidan, men om ni klickar på "Ensemble/musiker" i vänstermenyn hittar ni en bättre bild.

Förlåt att jag tar upp en över 12 år gammal tråd. Men jag har EB fråga om Skönheten och Odjuret på Göta Lejon. Vem spelade Belles pappa ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag fick biljetter i Julklapp till att se Skönheten och Odjuret som musikal i Malmö !!!

Jag är så ÖVERLYCKLIG !

Dem animerad filmen från början av 90-talet är en av mina favorit filmer NÅGONSIN !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.