Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Sonic Prime

Startat av MOA, 26 februari 2021 kl. 21:28:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Christian Hedlund skrivet 18 december 2022 kl. 21:41:51Vad kul att du minns det!
I originalet heter karaktären Mangey, vilket blir typ "Skabbe" på svenska, något jag tyckte lät supertrist 😂 Jag antog att de inte skulle göra något större av det namnet i originalet, så då kunde vi lika gärna göra ett easter egg av det 🙂
Jag håller med att det namnet lät väldigt trist, så då var det smart tänkt att göra något fyndigt av det istället. :)

Jag har sällan spelat särskilt alltför mycket genom åren, men just Sonic the Hedgehog och alla dess uppföljare älskade jag och spelade väldigt mycket - både på Mega Drive och sen på Dreamcast. Jag minns att jag från början undrade vem sjutton som Fracken var och när han egentligen skulle dyka upp, då jag bara hittade åt Sonic och Tails i Sonic the Hedgehog 2...

För övrigt är jag imponerad över att de fått till samma skådespelare i Sonic Prime som i långfilmerna, trots att de ju dubbats för helt olika kunder och med olika förutsättningar - det hade jag ärligt talat inte väntat mig, men där förtjänar Eurotroll en eloge. :)

Christian Hedlund

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 december 2022 kl. 22:02:05Jag håller med att det namnet lät väldigt trist, så då var det smart tänkt att göra något fyndigt av det istället. :)

Jag har sällan spelat särskilt alltför mycket genom åren, men just Sonic the Hedgehog och alla dess uppföljare älskade jag och spelade väldigt mycket - både på Mega Drive och sen på Dreamcast. Jag minns att jag från början undrade vem sjutton som Fracken var och när han egentligen skulle dyka upp, då jag bara hittade åt Sonic och Tails i Sonic the Hedgehog 2...

För övrigt är jag imponerad över att de fått till samma skådespelare i Sonic Prime som i långfilmerna, trots att de ju dubbats för helt olika kunder och med olika förutsättningar - det hade jag ärligt talat inte väntat mig, men där förtjänar Eurotroll en eloge. :)

Från vad jag vet så ville beställaren ha etablerade röster som var kopplad till serien sedan tidigare och det närmsta vid har i Sverige är ju filmerna, vilket rimmar väl med målgruppen för dubbningen. Uppskattar det enormt, både för min egen skull, men framför allt för barnens!
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

TonyTonka

Någon som vet vem som dubbar Jacksepticeyes karaktär i den svenska dubbningen av serien? ^^

https://www.behindthevoiceactors.com/tv-shows/Sonic-Prime/Jack/
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Christian Hedlund

Citat från: TonyTonka skrivet 16 april 2023 kl. 13:08:55Någon som vet vem som dubbar Jacksepticeyes karaktär i den svenska dubbningen av serien? ^^

https://www.behindthevoiceactors.com/tv-shows/Sonic-Prime/Jack/
Oj, det var en liten roll det 😅
Gick just in och lyssnade igen och kan tyvärr inte ge dig ett bra svar. Förmodligen något någon gjort i förbifarten när man varit inne och dubbat annat.
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 16 april 2023 kl. 13:08:55Någon som vet vem som dubbar Jacksepticeyes karaktär i den svenska dubbningen av serien? ^^

https://www.behindthevoiceactors.com/tv-shows/Sonic-Prime/Jack/
Var hittar jag åt den rollfiguren? Får jag veta avsnitt och tidskod, så kan jag lyssna och höra om jag känner igen rösten. :)

Fred

#20
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 april 2023 kl. 22:15:11Var hittar jag åt den rollfiguren? Får jag veta avsnitt och tidskod, så kan jag lyssna och höra om jag känner igen rösten. :)
Tidskod vet jag tyvärr inte, men han är med i ett (eller båda) av de två sista avsnitten, det vill säga avsnitt sju och åtta.

Christian Hedlund

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 april 2023 kl. 22:15:11Var hittar jag åt den rollfiguren? Får jag veta avsnitt och tidskod, så kan jag lyssna och höra om jag känner igen rösten. :)
Avsnitt 7, 12:13 in.
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Christian Hedlund

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2023 kl. 16:14:03Vår vän Christan skrev om, rösterna i säsång 2 på sin Instagram :D


https://www.instagram.com/p/CuoR91ItYwz/
Tror int att jag kommer se detta,väntar nog tills 3:E filmen

gstone

Citat från: MOA skrivet 13 juli 2023 kl. 16:15:14Tror int att jag kommer se detta,väntar nog tills 3:E filmen
Jag tycker nog att serien är roligare än filmen ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.