Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Julkalendern

Startat av TonyTonka, 1 december 2011 kl. 13:02:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Brukar ni se svenska, norska och danska julkalendrar? (En röst per land = 3 röster per person)

SVENSKA: Ja, alla eller de flesta år
10 (45.5%)
SVENSKA: Nej, sällan eller aldrig
4 (18.2%)
SVENSKA: Ibland, om den verkar sevärd
8 (36.4%)
NORSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (9.1%)
NORSKA: Nej, sällan eller aldrig
7 (31.8%)
NORSKA: Ibland, om den verkar sevärd
5 (22.7%)
NORSKA: Bara om de sänds i svensk TV
1 (4.5%)
DANSKA: Ja, alla eller de flesta år
2 (9.1%)
DANSKA: Nej, sällan eller aldrig
7 (31.8%)
DANSKA: Ibland, om den verkar sevärd
5 (22.7%)
DANSKA: Bara om de sänds i svensk TV
1 (4.5%)

Antal personer som röstat: 22

TecknatÄlskare

Gylleneknorren är ju en julkalender jag kommer ihåg riktigt väl kanske inte den bästa men ett spännande innehåll.
Kommer även ihåg tjuvarnas jul har för mig att den var riktigt bra den med.

Disneyfantasten

Jag ser mycket framemot denna julkalender! Jag har faktiskt redan köpt hela lucköppningen! Men inte förrän i december kommer jag att börja öppna dem!

Lilla My

Ser också väldigt mycket fram emot denna. Äntligen en julkalender med proper sci-fi-tema!  ;D

TonyTonka

Någon som sett första avsnittet än? :D

Själv har jag gjort det, och även om den inte kommer upp i samma höga klass som till exempel Mysteriet på Greveholm, så verkar den ändå vara helt okej. ^^

Har även lyssnat på första avsnitt av radiojulkalendern (som troligen ingen bryr sig om), och den verkar också ganska mysig. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Sabelöga

Tja, efter fem avsnitt så kan jag bara säja att det kommer att bli intressant att se vad som kommer att hända härnäst.
Houba !

Samlaren

Har inte sett avsnitt fem men tycker att de borde ha lagt mer pengar på att göra bättre scfi. Kanske bättre barnskådespelare också?

Inge fel på manuset det vekar ju bra det är ju en  bra handling men just den delen med barnskådespelare har de inte lyckats bra med.

Disneyfantasten

Jag har sett alla de sex första avsnitten och denna julkalender verkar riktigt intressant!

Samlaren

Efter avsnitt sex ändrar jag mig då jag tycker att barnskådespelarna kommer in mer i sina karaktärer och Eva Rydberg alltså vilken stjärna. Sedan verkar Roberts Wolfs karaktär bra också.

Sabelöga

Jag tycker att hela produktionen känns bra. Lite likt Tillbaka till Vintergatan på nått vis, kanske inte lika bra, men i samma stuk.
Houba !

Richardo

Vad serien på julkalenderna där huvudkaraktären fick en boll i huvudet, blev inlagd på sjukhus och hans mor hade en skrovlig röst?

Sabelöga

Citat från: Richardo skrivet  8 december 2017 kl. 09:01:46
Vad serien på julkalenderna där huvudkaraktären fick en boll i huvudet, blev inlagd på sjukhus och hans mor hade en skrovlig röst?
En decemberdröm 2005. Bra serie tycker jag
Houba !

TonyTonka

Citat från: Raltseye skrivet  8 december 2017 kl. 21:32:37
En decemberdröm 2005. Bra serie tycker jag

Det håller jag med om, En Decemberdröm är stark nostalgi för mig. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

En Decemberdröm kommer alltid vara en av de värsta kalendrarna för mig. Kan inte bärga mig tills jag har tiden och orken till att göra en väl genomarbetat recension av skiten, haha  ;D

Sabelöga

Citat från: Lilla My skrivet 10 december 2017 kl. 22:46:05
En Decemberdröm kommer alltid vara en av de värsta kalendrarna för mig. Kan inte bärga mig tills jag har tiden och orken till att göra en väl genomarbetat recension av skiten, haha  ;D
Så kan det va ;D
Houba !

TonyTonka

Snart har nästan hela årets julkalender sänts färdigt.  Vad tycker ni om den?

Den har visserligen fått rätt mycket kritik, men jag tycker ändå att den varit helt okej. Barnskådespelarna är kanske inte 100%, men de gör i alla fall sitt bästa. Jag gillar också Rikard Wolffs rollfigur, även om jag tycker att den skulle fått lite mera utrymme. Sedan gillar jag också att Per Andersson och Erik Johansson dök upp som gästskådespelare. Jag gillar dem skarpt nämligen. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D