Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Melodifestivalen

Startat av TonyTonka, 25 februari 2012 kl. 20:34:56

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Och jag tyckte tvärtom att Alcazars låt var jävligt dålig, och med god marginal sämst i lördagens startfält...

TonyTonka

Var det rätt att Sanna Nielsen tog hem Melodifestivalen 2014? :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Ja, jag tycker att Sanna Nielsen var en värdig vinnare och en av de bästa låtarna av de som kommit till final. Så det känns helt rättvist i mina ögon. Jag tyckte att Ellen Benediktsson var ungefär lika bra som Sanna, med Ace Wilder som god tvåa. Men de tre låtarna var de enda som jag tyckte var riktigt bra av finalisterna.

Jag önskar dock verkligen att de kunde hoppa över de utländska jurygrupperna i svenska Melodifestivalen - det hör inte hemma i en svensk tävling, utan de borde återgå till svenska jurygrupper istället; inte minst för att vara helt säker på att allt går rättvist till. Ska utländska länder, som även själva är med i Eurovision Song Contest, vara med och rösta kan man ju aldrig vara säker på att dessa länder inte röstar taktiskt för att få mindre konkurrens för sitt eget lands bidrag. Nu tror jag ju visserligen inte på fullaste allvar att majoriteten av jurymedlemmarna tänker så helt öppet, men icke desto mindre kan man påverkas undermedvetet och man kan ju aldrig vara säker på att resultaten blir rättvisande.

JRL

Hur som helst är det dags att skippa telefonröstningen nu. Även om det är lönsamt för SVT så ifrågasätter jag hur renhårigt det är med röstrobotar. Jag bryr mig inte om ifall det är svenskar eller andra européer som röstar, men telefonröstningen har gjort sitt.

Daniel Hofverberg

Jag vill verkligen inte att de slutar med telefonomröstningen. Jag minns så väl på den tiden när det enbart var jurygrupper, och man varenda år störde sig på jurygruppernas "konstiga" smak. Det känns inte alls rätt att överge telefonomröstningen.

Däremot tycker jag att det vore en självklarhet i Melodifestivalen att precis som i Eurovision Song Contest begränsa hur många telefonsamtal/röster man kan göra från varje telefonnummer; så att det bara går att ringa eller SMSa ett visst antal gånger (oavsett om det är på samma eller på olika bidrag). Då skulle resultatet genast bli mer rättvist, och man slipper automatiskt alla problem med röstrobotar. I Eurovision Song Contest har jag för mig att gränsen ligger på 20 röster per telefonnummer, och det känns i mina ögon hellre som tilltaget i överkant, så att inte ens vilja lägga in en sådan generöst tilltagen spärr i svenska Melodifestivalen är egendomligt. Men det skulle förstås inte bli lika lönsamt för SVT om man bara får ringa ett visst antal gånger...

Lilla My

Har nu fixat en egen Youtube-kanal för mina Mello- och ESC-videor/toppar, så tänkte att jag kunde lika gärna länka den jag gjorde till årets Melodifesival:
http://www.youtube.com/watch?v=v0k43PMjplQ


Lade ut den en dag innan finalen, men den blev klar någon dag innan andra chansen. Dålig kvalité p.g.a. att datorn inte pallar med att exportera högre kvalité just nu. Kommer även lägga ut flera videor så småningom från alla tiders Mello och Eurovision.


Fattar fortfarande inte hur Ace Wilder kunde komma så högt upp i finalen för övrigt... Usch.

TonyTonka

Vad tycker ni om årets upplaga av Melodifestivalen? :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Conan

Tittar inte så mycket på Melodifestivalen länge som förr. Måns Zelmerlöw är ju en av de sämsta artisterna som tyvärr vann både årets svenska uttagning och ESC. Sad! :'(

Elios

#98
Ja vad ska man säga om årets festival? Inget att hänga i granen precis. Nästan bara dåliga låtar.
Det var nog en av dem sämsta festivaler på flera år.  :-[


Den enda som var rätt bra var Ace Wilder.  ::)

paddingtonbear

Citat från: Elios skrivet 14 mars 2016 kl. 04:29:52
Ja vad ska man säga om årets festival? Inget att hänga i granen precis. Nästan bara dåliga låtar.
Det var nog en av dem sämsta festivaler på flera år.  :-[


Den enda som var rätt bra var Ace Wilder.  ::)

Håller verkligen inte med om att Ace Wilder var rätt så bra. Lät ju mer som en falsk sång när hon klev upp på scen och började med första delen av låttexten även om det visserligen säkert skulle låta precis så. När jag endå är inne på falsksång vad tyckte ni om den lilafärgade tjejen i Dolly-Style(s) sång?  ;D Gillade mer Robin Bengtssons bidrag "Constellation prize" isåfall.
Synd att Eclipse inte gick till final det var nog dom jag tyckte bäst om.
https://www.youtube.com/watch?v=SRhCWtfobw4

Daniel Hofverberg

Jag tyckte det var ganska många bra låtar i år. Själv var jag mest förtjust i Wiktorias "Save Me", som jag tyckte var klart outstanding igenom alla veckor - den tycker jag borde ha vunnit och är en suverän låt som dessutom sticker ut ur mängden.

Frans låt (som vann) tyckte jag var bra, men inte jättebra. Låten i sig är fin men sticker inte ut tillräckligt, och hans sångröst är ju inte världens bästa. Jag tror ärligt talat inte att han har en chans i Europa, tyvärr.

I övrigt tyckte jag riktigt bra om Lisa Ajax, Molly Sandén, Ace Wilder och Boris Réne - alla de hade bra låtar.

Men hur de där skrattretande usla Samir & Viktor överhuvudtaget har kunnat komma med i tävlingen är bortom mitt förstånd...  :o

TonyTonka

Jag vet inte hur många som kollade på Melodifestivalens andra deltävling idag, men det nämndes lite kort att både Benjamin Ingrosso (Wahlgren), David Lindgren och Clara Henry dubbade Big Hero 6, som Hiro, Tadashi respektive en rädd kvinna.  :D

Jag tyckte att det var lite kul att dubbning nämndes i programmet.  ;)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Onekligen lite kul, men de kunde väl ändå ha nämnt vilken film det handlade om; istället för att hela tiden bara referera till "en film".

Är jag ensam som tror att man varit mer engagerad i att nämna filmens titel om det rört sig om originalskådespeleri i en live-actionfilm istället för en dubbning...?

E

Vad tycker ni om 2019-års artister och programledare i Mello :)

E

Jag är glad att Nano och Martin Stenmarck är med nästa år :) :) Dom är 2 av mina många favoritartister